HJEMMETRÆNING MED KETTLEBELL ⎮ Træn hele kroppen på 12 min.

Hvor effektivt er hjemmetræning?

Hvor effektivt er hjemmetræning? Er det overhovedet effektivt?⁠ Det korte svar er ja! Hjemmetræning er effektivt!


For den gængse motionist vil hjemmetræning være ligeså effektivt som træning i centeret.⁠


Vores kroppe er generelt ret ligeglade med, hvordan vi aktiverer og udtrætter vores muskler. Så længe vi påfører kroppen en belastning, vil den tilpasse sig.⁠


Og der er heldigvis andre metoder end tunge vægte, som du kan bruge, til at aktivere og udtrætte dine muskler!

 

 

Hvordan gør du bedst hjemmetræning effektivt?

 

Når det drejer sig om hjemmetræning, giver det generelt god mening, at arbejde med flere muskelgrupper på samme tid. ⁠


For at øge intensiteten med en lavere belastning end normalt, så anbefaler jeg, at du kombinerer både kropsvægtsøvelser og øvelser med vægte eller elastikker, med intervaltræning.⁠


Isolationsøvelser kan være fine at supplere med, men planlæg dit program omkring kombinationer af store øvelser der også stiller krav til din kondition. Det kan være variationer af kropsvægtøvelser som squats, lunges, push ups, hip bridges, crunches og planke.⁠


Hvis du har vægte eller elastikker til rådighed kan du supplere med variationer af dødløft, rows, overhead press, hip abductions og flyes.


Jeg har rigtig gode erfaringer med full body og 2-split programmer til hjemmetræning, og jeg vil generelt ikke anbefale højere splits (medmindre du har et meget veludstyret hjemmegym).⁠


Min generelle anbefaling til dig er, at du træner full body hvis du vil træne 3 x pr. uge, eller et upper/lower split hvis du vil træne 4 x pr. uge.⁠


Hold dig til kortere (gerne under 30 minutter) og mere intensive træningspas hvor du giver den fuld gas 3-4 gange om ugen, og du vil opleve, at hjemmetræning ikke kun vedligeholder din fitness, men også forbedrer den!⁠

 

Hjemmetræningsprogrammer

 

Du kan finde inspiration til din hjemmetræning på min YouTube-kanal hvor jeg deler en lang række videoer med inspiration til din hjemmetræning på min playliste med hjemmetræningsprogrammer. Du kan fx. finde et full body træningsprogram kun med elastik lige her.

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ navnetraek_sort

No comments yet

No comments yet. Feel free to be the first one to leave a comment.

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Previous post

HJEMMETRÆNING MED KETTLEBELL ⎮ Træn hele kroppen på 12 min.