Hjemmetræning med kettlebell ⎮ Træn hele kroppen på 12 min.

Er hjemmetræning effektivt?

Ja! Hjemmetræning er effektivt. Det er det helt korte svar. Jeg guider dig her til, hvordan du kan træne hjemme, og blive glad for det.

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

For den gængse motionist vil hjemmetræning være ligeså effektivt som træning i centeret.⁠⁠

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Mange fortrækker at træne hjemme, men ved ikke hvordan de gør træningen effektiv hjemme på studiegulvet. Men du hehøver ikke, at bekymre dig. Vores kroppe er generelt ret ligeglade med, hvordan vi aktiverer og udtrætter vores muskler. Så længe vi påfører kroppen en belastning i form af bevægelse, så er der en sundhedseffekt.⁠ Og du kan bevæge kroppen på utallige måder, så det handler bare om at finde ud af, hvad der er en rar form for bevægelse for dig.

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Sådan træner du bedst hjemme

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Når det drejer sig om hjemmetræning med begrænset udstyr, så giver det generelt god mening, at arbejde med flere muskelgrupper på samme tid, da man hurtigt udtrættes, når man arbejder med hele sin kropsvægt. ⁠

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Ønsker du at øge intensiteten med en lavere belastning end normalt anbefaler jeg, at du kombinerer både kropsvægtsøvelser og øvelser med vægte eller elastikker med intervaltræning.⁠ Isolationsøvelser kan være fine at supplere med, men planlæg dit program omkring kombinationer af store øvelser, der også stiller krav til din kondition. 

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Det kan være variationer af kropsvægtsøvelser som squats, lunges, push ups, hip bridges, crunches og planke.⁠ Hvis du har vægte eller elastikker til rådighed, kan du supplere med variationer af dødløft, rows, overhead press, hip abductions og flyes.

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

er hjemmetræning effektivt

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Hvor ofte bør du træne?

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Træn så ofte, som du har lyst til. Men sørg for, at du også prioriterer hvile. Jeg anbefaler, at du holder mindst én hviledag mellem hvert træningspas, hvis du træner hele kroppen hver gang.

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Du kan ofte med fordel holde dig til kortere — gerne under 30 minutter — og mere intensive træningsforløb, hvor du giver den fuld gas 3-4 gange om ugen. På den måde oplever du, at hjemmetræning ikke kun vedligeholder din fitness, men også forbedrer den!⁠

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Hjemmetræningsprogrammer til dig

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Find inspiration til din hjemmetræning på min YouTube-kanal, hvor jeg deler en lang række videoer med inspiration til din hjemmetræning på min playliste med hjemmetræningsprogrammer

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Du finder fx et full body træningsprogram kun med elastik lige her.

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Har du brug for inspiration til opvarmningen når du træner derhjemme, så kan jeg anbefale dette hurtige opvarmningsprogram, som jeg har sammensat til dig.

Kommentarer

Endnu ingen kommentarer.

Kommenter

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Næste indlæg

Hjemmetræning med kettlebell ⎮ Træn hele kroppen på 12 min.