Den perfekte julegave til hende i 2020

Full body træning med elastik (træningsprogram til hjemmetræning)

Træn hele kroppen på 15 minutter. Du kan træne både ryg, baglår, baller, arme og mave hjemme på stuegulvet med dette hjemmetræningsprogram. Det eneste udstyr du behøver til din træning er en elastik!

 

Hvis du foretrækker at træne hjemme på stuegulvet, så ved du måske at det kan være lidt af et mareridt at skulle have en masse udstyr frem og tilbage. Eller måske har du brug for at kunne træne på farten, fx. i forbindelse med rejser, og det er ikke muligt at medbringe tunge vægte og andet træningsudstyr.

 

I begge tilfælde kan jeg anbefale at afprøve træning med elastik!

 

Du kan for eksempel prøve at træne hele kroppen på kun 15 minutter med dette træningsprogram med elastik. Både ryg, baglår, baller, arme og mave kommer i spil i dette program, der er sammensat helt uden hop hvilket også gør det velegnet til dig med ledproblemer eller dig, der bor i lejlighed og eller træner på hotelværelset, og som gerne vil undgå at genere underboen.

 

Det eneste udstyr, du behøver til denne hjemmetræning, er en træningselastik og evt. en træningsmåtte.

 

Træning med elastik

 

Træning med elastik er effektiv træning for hele kroppen

 

I dette hjemmetræningsprogram arbejder vi ud ud fra princippet om EMOM i 15 minutter:

 

  1. minut: Single-arm row x 15 til hver arm
  2. minut: Staggered stance RDL x 15 til hvert ben
  3. minut: Side hip raise x 15 til hver side
  4. minut: Cobra push up x 20
  5. minut: Atomic sit-ups x 10

 

Gentag 3 gange.

 

På den måde får du hurtigt og effektivt trænet hele kroppen hjemme på stuegulvet. Du bliver sikkert overrasket over, hvor meget du faktisk kan presse dig selv med blot din kropsvægt og en elastik som eneste modstand.

 

Hvad er en EMOM?

 

EMOM betyder Every Minute On the Minute.

 

Oversat betyder det, at du ved starten af hvert minut laver de angivne antal gentagelser. Hvis du derefter har tid tilbage, inden minuttet er slut, er dette din pause.

Hvis du ikke når at gennemføre alle de angivne gentagelser inden minuttet udløber, må du gå direkte videre til næste øvelse, uden pause.

 

Se teknikken til de forskellige øvelser, eller lav hele træningsprogrammet sammen med mig på videoen herunder.

 

Mere inspiration til din hjemmetræning

 

Hvis du ønsker mere inspiration til din hjemmetræning, så er dette program med 5 balle øvelser med elastik måske noget for dig!

 

Find mere inspiration til din hjemmetræning på min YouTube-kanal, hvor jeg deler en lang række videoer med inspiration til din hjemmetræning på min playliste med hjemmetræningsprogrammer.

 

Jeg hjælper også med at lave personlige hjemmetræningsprogrammer. På den måde kan du altid træne hjemme efter dine behov, og når det passer dig — helt uden at tænke over et fitnessmedlemsskab. Kontakt mig her for at høre mere om online coaching og personligt træningsprogram.

Kommentarer

Endnu ingen kommentarer.

Kommenter

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Næste indlæg

Den perfekte julegave til hende i 2020