Glutes on the menu!

Effektiv bentræning på kun 28 minutter! #2

img_3164

For English: Choose your language by clicking on the “translate” flag in the top right corner of your screen.

– – – – – – – – –

Min træning er også i denne uge inspireret af Kayla Itsines’ “Bikini Body Guide”.

Efter at jeg med stor indlevelse havde fortalt om mine workouts i sidste uge (og hvor forfærdeligt hårde de var, haha!) blev jeg spurgt, om jeg havde tænkt mig at blive ved med at lave dem. Og jeg var faktisk ikke helt sikker på, at jeg ville have motivationen eller viljestyrken til at skulle igennem endnu en benworkout med denne intensitet… Men i dag, da det kom til stykket, passer en hurtig og intens workout mig endnu engang bare så meget bedre end en lang og tung træning. Så selvfølgelig bliver jeg ved!

Startede som altid med 10 minutters opvarmning på løbebåndet (6 km/t m. 5,5% hældning) og afsluttede med 10 minutters udstrækning. Dermed tog hele træningen lige knap 50 minutter.

Programmet:

Circuit 1: 7 min AMRAP
1: Down-up (også kaldet 1/2 burpee) x 10
2: Jump lunges x 20
3: High knee step ups x 24 (12 til hver side)
4: Sumo squat x 15

30 sek. pause

Circuit 2: 7 min AMRAP
1: Sjip x 100
2: Walking lunges x 24 (12 til hver side)
3: Reverse lunge + knee lift on step x 30 (15 til hver side)
4: Jump squat x 15

30 sek. pause, og gentag så:

Circuit 1: 7 min AMRAP
1: Down-up (også kaldet 1/2 burpee) x 10
2: Jump lunges x 20
3: High knee step ups x 24 (12 til hver side)
4: Sumo squat x 15

30 sek. pause

Circuit 2: 7 min AMRAP
1: Sjip x 100
2: Walking lunges x 24 (12 til hver side)
3: Reverse lunge + knee lift on step x 30 (15 til hver side)
4: Jump squat x 15

Programmet var på nogle punkter lettere end i sidste uge. Det var muligt at bruge glutes mere og jeg syrede mindre til i mine forlår, men til gengæld kom kredsløbet virkelig på hårdt arbejde! Og jeg må nok hellere indrømme, at jeg på de sidste runder måtte holde et par pauser, fordi jeg blev svimmel af udmattelse. Av av.

Men når det hele er overstået på 4×7 minutter, så får man på en eller anden måde kæmpet sig igennem!

img_3167
Følg med på Snapchat: amandalouisedk

Træningspasset foregik med mine nye AL3+ Dame Freedom trådløse høretelefoner fra Miiego (sponsoreret). De fås blandt andet på workoutshop.dk.

Jeg har dame-modellen som er smallere og med en kortere ledning, men jeg skulle nok have valgt den almindelige model for, at de havde passet mig helt optimalt. Mit hoved er ikke specielt dame-agtigt og småt, åbenbart. Haha! Det kunne jeg vel have sagt mig selv ;)

Jeg er super glad for lyden og for designet på høretelefonerne udover det.
Rigtig god lyd, lækkert design og en rigtig god pris! De koster 599 kr. + fragt på workoutshop.dk og det er jo slet ikke dyrt for et trådløst headset i god kvalitet.

Jeg tror, at jeg bliver nødt til at skaffe mig dem i den almindelige udgave, som nok passer bedre til mit hoved, og så er jeg næsten sikker på, at det bliver mit nye favorit-headset!

Dame-modellen finder i her.
Den almindelige model finder i her.

img_3168img_2445

// Amanda Louise
(Indlægget kan indeholde affiliate links)

2 kommentarer

  • Camilla

    Hej. Fedt program der skal prøves :-) Må jeg spørge om hvad du ca kører med i vægt på bla. step up, sumo og walking lunges ? Hej fra Camilla

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Amanda Louise

      Hej Camilla
      Der behøves ingen vægte, kropsvægt er nok.
      God fornøjelse! :)

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Glutes on the menu!