Diæt: 10. status

Mine 5 bedste råd til at holde motivationen: Nr. 2

Læs Råd nr. 1 om at sætte et meningsfuldt mål lige her.

Råd nr. 2: Sæt delmål!

Hvis dit mål ligger flere måneder eller år ude i fremtiden, kan det være meget motiverende at sætte nogle delmål, og dermed dele vejen dertil lidt op. På min telefon har jeg en lang liste med delmål, og hver gang jeg gennemfører et af dem, får jeg et lille hak.

Nogle af målene er fysiske og nogle er mentale. Nogle handler om styrke, nogle om teknik og nogle om ting som mål og vægt. For mig er det rart at kunne arbejde efter flere små målsætninger på én gang, for så føler jeg at jeg udvikler mig mere, og det giver mig ekstra motivation til at træne eller holde diæten på de dumme dage, når jeg ved, at der venter et lille grønt hak forude ;)

Eksempel på en lille del af min liste:

IMG_4607.PNG

Det kan, som når vi skal fastsætte vores hovedmål, være en god idé at opstille delmål som er Specifikke, Målbare, Attraktive, Realistiske og Tidsbestemte.

Mange af mine delmål er fysiske præstationer jeg gerne vil kunne udføre. Det er det, der motiverer mig mest i dagligdagen. Jeg synes det er sjovt at jagte disse “skills”.

Det første delmål jeg gik målrettet efter, var de 115 kg. dødløft, som hurtigt blev til 120 kg. Det gjorde min træning ekstra intens og passioneret, og fungerede rigtig godt som en kortsigtet motivationsfaktor til at give alt under mine træninger.

Nu vil jeg i stedet jagte et tungere squat. Jeg har max-test på mandag, og derefter vil jeg opstille en målsætning for hvor tungt jeg vil være i stand til at squatte, og hvornår.

Fysiske delmål tager mig tættere på mit hovedmål, samtidig med at jeg i lang tid kan svæve på den succesoplevelse det er, at blive stærkere og stærkere og til sidst kunne gennemføre det jeg har sat mig for.

// Amanda Louise
(Indlægget kan indeholde affiliate links)

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Diæt: 10. status