Sådan undgår du overspisning i julen

Sådan løsner du op i skuldrene med effektive strækøvelser til kontoret

Med disse strækøvelser til kontoret, løsner du godt op i kontorskuldrene, som er berømt og berygtede for at sidde helt op under ørerne. Udstrækning på kontoret er godt at få inkorporeret i arbejdsdagen. 

 

Arbejder du ved et skrivebord eller foran computeren i mange timer om dagen, så ved du nok, at det kan give ubehagelige spændinger i både nakke og skuldre eller måske endda spændingshovedpine. Du kan også få problemer med træthed, trætte øjne, hævede ben eller rygsmerter.

 

Vores kroppe er nemlig ikke skabt til at sidde ved et skrivebord dagen lang, og det kan ofte mærkes i kroppen (ikke på den gode måde), når du har siddet foran computerskærmen en lang dag.

 

Alle disse gener kan heldigvis afhjælpes ved at indarbejde lidt bevægelse i din hverdag.

 

4 aktiviteter til udstrækning til kontoret

 

Her er 4 små aktiviteter du kan lave på kontoret, som hjælper dig med at holde kontor-kroppen sund:

  1. Stå op, når du skriver mails eller taler i telefon (hvis du har hæve-sænke bord), lav eventuelt hæl-løft, så du stimulerer blodomløbet i benene.
  2. Gå en runde på kontoret, gå på toilettet eller gå en tur ud til kaffeautomaten – gerne en gang i timen
  3. Strækøvelser for ryg, skuldre og nakke, der kan laves på kontoret.
  4. Strækøvelser for ben

3 effektive strækøvelser til kontoret

 

Her får du tre effektive og kontor-venlige strækøvelser for ryg, skuldre og nakke.

Strækkene hjælper med at folde kroppen ud efter mange timer sammenbøjet foran skærmen og løsner også op i nakken og mellem skulderbladene.

Se dem her, og øv dig på dem, så det er dem, der sidder på nakken i stedet for ømheden!

 

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ navnetraek_sort

Kommentarer

Endnu ingen kommentarer.

Kommenter

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Næste indlæg

Sådan undgår du overspisning i julen