Hjemmetræning med kettlebell ⎮ Træn hele kroppen på 12 min.

Er hjemmetræning effektivt?

Ja! Hjemmetræning er effektivt. Det er det helt korte svar. Jeg guider dig her til, hvordan du træner bedst og mest effektivt derhjemme.

 

For den gængse motionist vil hjemmetræning være ligeså effektivt som træning i centeret.⁠⁠

Vores kroppe er generelt ret ligeglade med, hvordan vi aktiverer og udtrætter vores muskler. Så længe vi påfører kroppen en belastning, tilpasser kroppen sig.⁠

Og der er heldigvis andre metoder end tunge vægte, som du kan bruge til at aktivere og udtrætte dine muskler!

Sådan træner du bedst hjemme

Når det drejer sig om hjemmetræning, giver det generelt god mening at arbejde med flere muskelgrupper på samme tid. ⁠

For at øge intensiteten med en lavere belastning end normalt anbefaler jeg, at du kombinerer både kropsvægtsøvelser og øvelser med vægte eller elastikker med intervaltræning.⁠

⁠Isolationsøvelser kan være fine at supplere med, men planlæg dit program omkring kombinationer af store øvelser, der også stiller krav til din kondition. 

Det kan være variationer af kropsvægtsøvelser som squats, lunges, push ups, hip bridges, crunches og planke.⁠⁠

Hvis du har vægte eller elastikker til rådighed, kan du supplere med variationer af dødløft, rows, overhead press, hip abductions og flyes.

Jeg har rigtig gode erfaringer med full body og 2-split-programmer til hjemmetræning, og jeg vil generelt ikke anbefale højere splits — medmindre du har et meget veludstyret hjemme-gym.⁠

 

 

Så mange gange skal du træne om ugen

Hold dig til kortere — gerne under 30 minutter — og mere intensive træningsforløb, hvor du giver den fuld gas 3-4 gange om ugen. 

På den måde oplever du, at hjemmetræning ikke kun vedligeholder din fitness, men også forbedrer den!⁠

Min generelle anbefaling til dig, der træner full body, er, at du træner 3 gange om ugen.

Vil du gerne træne et upper/lower split, skal du træne 4 gange om ugen.

Træningsprogrammer hjemme hos dig

Find inspiration til din hjemmetræning på min YouTube-kanal, hvor jeg deler en lang række videoer med inspiration til din hjemmetræning på min playliste med hjemmetræningsprogrammer

Du finder fx et full body træningsprogram kun med elastik lige her.

Jeg hjælper også med at lave hjemmetræningsprogrammer. På den måde kan du altid træne hjemme efter dine behov, og når det passer dig — helt uden at tænke over et fitnessmedlemsskab.

Kontakt mig her.

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ navnetraek_sort

Kommentarer

Endnu ingen kommentarer.

Kommenter

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Næste indlæg

Hjemmetræning med kettlebell ⎮ Træn hele kroppen på 12 min.