Mine 3 bedste råd til at undgå overspisning i julen

Effektive strækøvelser til kontoret

Med disse strækøvelser til kontoret, løsner du godt op i kontorskuldrene, som er berømt og berygtede for at sidde helt op under ørerne. Udstrækning på kontoret er godt at få inkorporeret i arbejdsdagen.

 

strækøvelser til kontoret

 

Arbejder du ved et skrivebord eller foran computeren i mange timer om dagen, så ved du nok, at det kan give ubehagelige spændinger i både nakke og skuldre eller måske endda spændingshovedpine. Du kan også få problemer med træthed, trætte øjne, hævede ben eller rygsmerter.

 

Vores kroppe er nemlig ikke skabt til at sidde ved et skrivebord dagen lang, og det kan ofte mærkes i kroppen (ikke på den gode måde), når du har siddet foran computerskærmen en lang dag.

 

Alle disse gener kan heldigvis afhjælpes ved at indarbejde lidt bevægelse i din hverdag.

⠀⠀⠀⠀⠀⠀

3 effektive strækøvelser til kontoret

 

strækøvelser til kontoret

 

Her får du tre effektive og kontor-venlige strækøvelser for ryg, skuldre og nakke.

Strækkene hjælper med at folde kroppen ud efter mange timer sammenbøjet foran skærmen og løsner også op i nakken og mellem skulderbladene.

Se dem her, og øv dig på dem, så det er dem, der sidder på nakken i stedet for ømheden!

 

 

BONUS: 4 aktiviteter der holder kontor-kroppen i gang

 

strækøvelser til kontoret

 

Her er 4 små aktiviteter du kan lave på kontoret, som hjælper dig med at holde kontor-kroppen aktiv, trods lange dage ved skrivebordet:

 

  1. Stå op, når du skriver mails eller taler i telefon (hvis du har hæve-sænke bord), lav eventuelt stående hæl-løft, så du stimulerer blodomløbet i benene.
  2. Gå en runde på kontoret, gå på toilettet eller gå en tur ud til kaffeautomaten – gerne en gang i timen
  3. Lav ovenstående strækøvelser for ryg, skuldre og nakke – disse strækøvelser kan let laves på kontoret
  4. Øvelser for trætte kontor-ben: siddende ballestræk, stående foroverbøjninger, stående hæl-løft

 

Fysisk aktivitet og strækøvelser til kontoret er en stor hjælp, men måske har du brug for mere end dét. For eksempel et individuelt tilrettelagt program, der hjælper dig med at holde kontorkroppen sund.

Som fysioterapeut og yogalærer med speciale i nydelsesfuld bevægelse hjælper jeg dig med at holde kroppen stærk og smidig. Træningen tilpasses dig og dit niveau, så den giver dig energi og overskud til de lange arbejdsdage på kontoret. Book en uforpligtende samtale via min hjemmeside og hør mere.

Kommentarer

Endnu ingen kommentarer.

Kommenter

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Næste indlæg

Mine 3 bedste råd til at undgå overspisning i julen