Er du tykfobisk? Ja, ifølge amerikansk studie

Mine 3 bedste råd til at undgå overspisning i julen

Jul uden overspisning. Virker det utopisk, når nu julen er lig med dejlig mad? Jeg giver dig her 3 råd til at undgå overspisning i julen. Psst! Et af rådene er at give slip på din jule-fomo. For den dejlige mad, der er lig med jul kan du faktisk få året rundt!

 

overspisning i julen

 

Overspisning i julen er en helt naturlig bekymring at have. Ofte er der i December måned langt flere arrangementer, middage, frokoster og hyggestunder der drejer sig om mad, end normalt.

 

Og måske går du igen i år ind i juletiden med en nu-eller-aldrig-tankegang, når det drejer sig om julens måltider. For det er jo lækre måltider, og de skal nydes! Men samtidig har du sat et mål for at du vil starte en slankekur igen i januar, så det ikke “løber løbsk”.

 

Men når du planlægger din jul således, så er der virkelig stor chance for, at du overspiser i julen.

 

Her mener jeg “overspiser”, hvor du mentalt “slår fra”, slet ikke er til stede i din egen krop og bare spiser og spiser, indtil maden er uden nydelse, og du får det rigtig ubehageligt. Især hvis du generelt forsøger at være i kalorieunderskud for at tabe dig, er din “overspisning” måske blot en del af de skræmmende konsekvenser ved at spise for lidt. Er det tilfældet, så kan du kontakte mig for at få hjælp til at slippe restriktionerne og øge dit selvværd og din sundhed.

 

Derfor har jeg udarbejdet tre enkle råd til dig, der du er træt af at gøre det samme, som du plejer. Til dig, der ønsker at slutte fred med julemad. Til dig, ikke har lyst til at vågne op og hade dig selv den 25. december.⁠ Det behøver nemlig slet ikke at være sådan!

 

3 råd til at undgå overspisning i julen

 

  1. Giv slip på din jule-FOMO! Husk på, at julemad faktisk kan laves og spises hele året. Du kan altid bare spise julemad en anden dag, hvis du får lyst. Det er ikke nu eller aldrig.
  2. Slut fred med maden ved at give dig selv ubetinget tilladelse til at spise. Det er den eneste måde, der vil give dig komplet ro omkring maden. Og husk igen på, at det ikke kun gælder i juledagene. Du må også spise, lige hvad du har lyst til i morgen og dagen efter og i næste uge og næste år.
  3. Det er okay — og helt normalt — at spise, fordi det smager godt! Mad er ikke kun brændstof. Det er også nydelse, socialt og en form for selvomsorg. Det er altid helt okay at spise, også selvom du ikke er fysisk sulten. ⁠

 

Og ja: Rådene er så enkle, at du nemt kan tage dem med dig til andre højtider som påske, pinse, bryllupsmiddagen og Halloween.

 

Bryd ud af overspisningens onde cirkel

 

Ønsker du mere inspiration og en hjælpende hånd til at slutte fred med mad, så du undgår overspisning — ikke bare til højtider — men for altid? Jeg har skrevet e-bogen 3 GENVEJE UD AF OVERSPISNINGENS ONDE CIRKEL som du kan hente her – kvit og frit!

 

overspisning i julen

 

Ønsker du at få personlig og professionel hjælp med det samme, så tilbyder jeg også en uforpligtende konsultation angående 1:1 coaching i intuitiv spisning.

Kommentarer

Endnu ingen kommentarer.

Kommenter

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Næste indlæg

Er du tykfobisk? Ja, ifølge amerikansk studie