Lider du af tykfobi? Ja, ifølge amerikansk studie

Sådan undgår du overspisning i julen

Jul uden overspisning. Virker det utopisk, når nu julen er lig med dejlig mad? Jeg giver dig her 3 råd til at undgå overspisning i julen. Psst! Et af rådene er at give slip på din jule-fomo. For den dejlige mad, der er lig med jul — surprise: Du kan få den året rundt!

 

Overspisning i julen er en naturlig bekymring at have. 

Og måske går du igen i år ind i juletiden med en nu-eller-aldrig-tankegang, når det drejer sig om julens måltider. For det er jo lækre måltider! Samtidig med har du sat et mål for at du vil starte en slankekur igen i januar.

Så er der cirka 100% chance for, at du overspiser i julen. 

Her mener jeg “overspiser”, hvor du mentalt “slår fra”, slet ikke er til stede i din egen krop og bare spiser og spiser, indtil maden er uden nydelse, og du får det rigtig ubehageligt.

Derfor har jeg udarbejdet tre enkle råd til dig, der du er træt af at gøre det samme, som du plejer. Til dig, der ønsker at slutte fred med julemad. Til dig, ikke har lyst til at vågne op og hade dig selv den 25. december.⁠ Det behøver nemlig slet ikke at være sådan!

 

Sådan undgår du overspisning i julen

 

3 råd til at slutte fred med mad i julen

 

  1. Giv slip på din jule-FOMO! Husk på, at julemad faktisk kan laves og spises hele året. Du kan altid bare spise julemad en anden dag, hvis du får lyst. Det er ikke nu eller aldrig.
  2. Slut fred med maden ved at give dig selv ubetinget tilladelse til at spise. Det er den eneste måde, der vil give dig komplet ro omkring maden. Og husk igen på, at det ikke kun gælder i juledagene. Du må også spise, lige hvad du har lyst til i morgen og dagen efter og i næste uge og næste år.

  3. Det er okay — og helt normalt — at spise, fordi det smager godt! Mad er ikke kun brændstof. Det er også nydelse, socialt og en form for selvomsorg. Det er altid helt okay at spise, også selvom du ikke er fysisk sulten. ⁠

 

Og ja: Rådene er så enkle, at du nemt kan tage dem med dig til andre højtider som påske, pinse, bryllupsmiddagen og Halloween. 

 

Ønsker du mere inspiration og en hjælpende hånd til at slutte fred med mad, så du undgår overspisning — ikke bare til højtider — men for altid? 

Jeg er klar til en uforpligtende konsultation. Kontakt mig her.

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ navnetraek_sort

No comments yet

No comments yet. Feel free to be the first one to leave a comment.

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Previous post

Lider du af tykfobi? Ja, ifølge amerikansk studie