Jo, du er tykfobisk.

3 råd til at slutte fred med mad i julen

Er du bange for at overspise i juledagene?⁠


Hvis du igen i år går ind i juletiden med en nu-eller-aldrig tankegang og du ved, at du vil starte en slankekur igen i januar, så er der cirka 100% sandsyndlighed for, at du overspiser i julen. Og når jeg siger “overspiser” så mener jeg at du mentalt “slår fra”, slet ikke er til stede i din egen krop og bare spiser og spiser indtil maden er uden nydelse og du får det får det rigtig ubehageligt.


Jeg kommer her med 3 råd til dig, der er træt af at gøre det samme som du plejer. De er til dig, der ønsker at slutte fred med julemad. Til dig, ikke har lyst til at vågne op og hade dig selv d. 25. december.⁠ Det behøver nemlig slet ikke at være sådan!

 

3 råd til at slutte fred med mad i julen

 

 

  1. Giv slip på din jule-FOMO! Husk på, at julemad faktisk kan laves og spises hele året. Du kan altid bare spise julemad en anden dag, hvis du får lyst. Det er ikke nu eller aldrig!
  2. Slut fred med maden ved at give dig selv ubetinget tilladelse til at spise. Det er den eneste måde der vil give dig komplet ro omkring maden. Og husk på, at det ikke kun gælder i juledagene. Du må også spise lige hvad du har lyst til i morgen, og dagen efter, og i næste uge, og næste år.
  3. Det er okay – og helt normalt – at spise fordi det smager godt! Mad er ikke kun brændstof. Det er også nydelse, socialt og en form for selvomsorg. Det er altid helt okay at spise, også selvom du ikke er fysisk sulten. ⁠
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ navnetraek_sort

No comments yet

No comments yet. Feel free to be the first one to leave a comment.

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Previous post

Jo, du er tykfobisk.