5 MINUTTERS OPVARMNINGSPROGRAM TIL HJEMMETRÆNING

FLAD MAVE PÅ 5 MIN. ⎮ Maveprogram uden udstyr

Med dette træningsprogram kan du opnå en stærk og flad mave med kun 5 min. mavetræning 3 gange om ugen!

 

Er 5 minutter mavetræning 3 x om ugen nok til at få en flad mave?

 

Hvis dit mål er at få en flad mave anbefaler jeg, at du træner mave 3 x pr. uge for at aktivere det “indre korset” af muskler, som holder dine organer på plads (ja det lyder lækkert, men det er faktisk blandt andet dét vores mavemuskler gør)

 

Det vigtigste for at få en flad mave er dog, at spise en sund kost!

 

Sørg for at være i et lille kalorieunderskud, hvis du gerne vil tabe dig på maven.

 

Hvis du ikke har fedt på maven men nemt bliver meget oppustet, så før en mad-dagbog hvor du skriver ned hvilke madvarer der gør det værre. Kig efter et mønster og prøv at minimere dit indtag af de fødevarer der gør dig meget oppustet.

Fx. kan rå og let dampede grøntsager give rigtig meget luft i maven. Prøv at tilberede dine grøntsager lidt længere, så de ikke er så hårde for maven.

 

flad mave træningsprogram

 

Sådan skal du træne for at få en flad mave

 

Maden er på plads, og nu vil du gerne vide hvordan du skal træne for at få en flad mave hurtigst muligt. Det handler faktisk mindre om mavetræning og mere om at opbygge en god muskelmasse så du kan øge din forbrænding.

 

Jeg anbefaler, at du bruger størstedelen af den tid du har til rådighed til træning, på at aktivere de store muskelgrupper med variationer af øvelser som squats, dødløft, træk og pres. Du kan også supplere med kredsløbstræning, gerne intervaller, på de dage hvor du har tid og overskud. En helt almindelig rask gåtur er også glimrende til at booste forbrændingen!

 

Som supplement til et lille kalorieunderskud og din øvrige træning, er mavetræning et effektivt værktøj til at opnå en flad mave!

 

Jeg har lavet et program du kan lave på kun 5 minutter. Du behøver intet udstyr og mavetræningsprogrammet er bygget op af 9 intensive maveøvelser, der rammer både de lige og de skrå mavemuskler.

 

 

Har du set, at der også er et 13 min. MAVE HIIT program til dig her på bloggen? Det kan også laves helt uden udstyr!

 

flad mave

navnetraek_sort

No comments yet

No comments yet. Feel free to be the first one to leave a comment.

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Previous post

5 MINUTTERS OPVARMNINGSPROGRAM TIL HJEMMETRÆNING