FLAD MAVE ⎮ HIIT HJEMMEPROGRAM UDEN UDSTYR

Vegansk Protein Brownie med kun 4 ingredienser

Har du også mærket en ekstra lækkersult i den sidste tid? Jeg tror ikke kun det er mig der har lyst til at snacke konstant. Især nu hvor jeg er alene hjemme dagen lang og skal underholde mig selv. Især om aftenen er jeg virkelig blevet en snacker og det skal helst være noget med chokolade!

Desværre skal vi jo ud af karantæne igen en dag, og jeg vil gerne undgå at skulle bruge det første halve år tilbage i friheden med at smide 5-10 karantæne-kilo.

Så jeg har været i gang med at afprøve opskrifter på sundere desserter til at stille den lille lækkersult.

En af de første opskrifter jeg faldt over var denne: Vegansk Protein Brownie lavet med kun 4 ingredienser.
Uden gluten, mel, sukker, æg, sødemiddel eller mælk.

Min første tanke var: Hvordan kan det overhovedet lade sig gøre?

Det gjorde mig tilpas mistænksom til, at jeg var nødt til, at afprøve opskriften! Kan noget så sundt og simpelt overhovedet smage godt og tilfredsstille min lækkersult?

Jeg må sige at jeg blev positivt overrasket! Nok til, at jeg synes opskriften er værd at dele her på bloggis.

Hvilket proteinpulver skal man bruge?

Jeg brugte vegansk proteinpulver fremfor valleprotein, da det er min erfaring at det giver en bedre konsistens ved bagning.

Jeg brugte Bob’s Red Mill Chocolate Protein Powder som du kan købe hos fx. iHerb.com men hvis du sidder i Danmark anbefaler jeg Optimum Nutrition Plant Based Chokolade proteinpulver som du kan få online hos Bodystore.

Hvis du ønsker dine brownies endnu sødere end de bliver med nedenstående opskrift, kan du tilsætte 3-4 dadler eller bruge en smule sukkerfri sødemiddel i opskriften.

Denne opskrift giver 16 brownie bites til kun 67,5 kalorier pr. styk.

Ingredienser til Veganske Protein Brownies

16 styk

Fremgangsmåde

  1. Forvarm ovn til 175 grader celsius og forbered kageform med bagepapir.
  2. Mix bananer, proteinpulver, cacao & peanutbutter i en blender, food processor eller i en skål.
  3. Tilføj lidt vand eller plantemælk hvis du har problemer med at blende ingredienserne.
  4. Du kan evt. tilsætte 1-2 håndfulde mørke chokolade knapper, tag dog højde for at det vil øje kalorieindholdet.
    Tilsætter du chokolade knapper så skal du røre dem i brownie mixet efter du har blendet og inden de kommer i ovnen.
  5. Hæld dejen i kageformen og bag omkring 20 minutter. (indtil kagen er lidt fast, når du trykker på den)
  6. Afkøl og server evt. med lidt fedtfattig vanilje skyr.

Kalorier & næringsindhold

Pr. stk. ved 16 styk

  • Kalorier: 67,5
  • Kulhydrat: 9,5 g.
  • Protein: 3,5 g.
  • Fedt: 1,6 g.

Du finder flere af mine lækre, proteinrige opskrifter lige her.

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ navnetraek_sort

No comments yet

No comments yet. Feel free to be the first one to leave a comment.

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Previous post

FLAD MAVE ⎮ HIIT HJEMMEPROGRAM UDEN UDSTYR