RYG & BRYST HJEMMETRÆNING med kettlebell & elastik

Stærk mave ⎮ HIIT hjemmetræningsprogram uden udstyr

Hvis du leder efter et hjemmetræningsprogram der kan give dig en stærk mave, så er du landet det helt rigtige sted. I dag får du fornøjelsen af at kæmpe dig igennem dette 13 min. HIIT hjemmeprogram til mavemusklerne, sammen med mig!

 

stærk mave

 

Sådan får du en stærk mave

 

For at blive stærkere, skal mavemusklerne trænes på samme måde som alle andre muskler i kroppen.Hvis en stærkere mave er dit primære fokus, så vil jeg anbefale, at du træner mavemusklerne 3 gange om ugen.

Jeg synes personligt at mavetræning er lidt kedeligt. Så når jeg træner mave, skal det helst være effektivt og hurtigt overstået. Til dét formål er dette 13 minutters HIIT program helt perfekt!

HIIT betyder “High Intensity Interval Training” og dækker over, at vi holder pulsen høj med effektive intervaller og korte pauser fra start til slut.

 

Husk hviledage

 

Husk på, at mavemusklerne ligesom alle andre muskler, som udgangspunkt har brug for mindst én hviledag mellem hvert træningspas, så de kan restituere og blive stærkere.

Mange, der ønsker at blive stærkere, har svært ved hviledage. Men restitution er faktisk en ligeså vigtig del af dét at blive stærkere, som selve styrketræningen. På dine hviledage fra mavetræningen kan du naturligvis træne andre muskelgrupper, hvis du har lyst.

Jeg anbefaler dog, at du har mindst én træningsfri dag pr. uge.

Niveauet i programmet er moderat til højt, men men jeg viser også nemmere versioner af alle øvelser, så både begyndere og øvede kan være med!

 

 

udstyr til mavetræning

Hvilket udstyr til hjemmetræning af mavemusklerne?

 

Intet udstyr nødvendigt, men en træningsmåtte er altid rar at ha’!

Jeg kalder det et hjemmetræningsprogram du du ikke har brug for udstyr. Men det kan naturligvis både udføres derhjemme eller i træningscenteret, alt efter hvor du foretrækker at træne.

Videoen til træningsprogrammet er lavet som en “follow me” video, så du kan svede sammen med mig og lytte til mine tips og korrektioner undervejs. Det kommer næsten til at føles lidt ligesom overgangsalder, med de svedture!

 

Mere inspiration til en stærk mave

 

Er du ligesom mig, og ønsker du mavetræning overstået så hurtigt som muligt? Så kan jeg også anbefale dette maveprogram som kan klares på kun 5 minutter.

Kommentarer

Endnu ingen kommentarer.

Kommenter

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Næste indlæg

RYG & BRYST HJEMMETRÆNING med kettlebell & elastik