5 TRÆNINGSØVELSER TIL BALLE AKTIVERING (med elastik)

Det bedste udstyr til din hjemmetræning

Som annonceret på Instagram vil jeg dele 3 træningsprogrammer til hjemmetræning i denne uge:

Mandag: Ryg & Bryst

Tirsdag: Ben

Onsdag: Mave & skulder

Hvis du gerne vil have pulsen op og varme grundigt op kan du bruge dette cardio-baserede opvarmningsprogram (videoen er på engelsk)

Programmerne tager 9-15 minutter hver især og kan kan køres hver for sig og laves med en dags mellemrum hvis du ønsker at træne tre gange pr. uge.

Hvis du er i god form kan du også køre alle tre programmer samme dag, så du træner hele kroppen 3 x pr. uge. Det vil give et træningspas på ca. 32 minutter.

Eller du kan træne efter ovenstående split og køre programmerne igennem 2 gange pr. uge = 6 træninger pr. uge.

Du kan selvfølgelig altid supplere med en gå- eller løbetur udenfor, hvis du også gerne vil lave lidt cardio.

Vi starter på mandag!

Jeg ville gerne være ude med programmerne før mandag, men da jeg pt. er til bryllup i Indien er det ikke muligt.

Det gode er, at det giver dig mulighed for at indkøbe lidt udstyr så du er HELT klar til at give den gas fra på mandag!

Det bedste udstyr til din hjemmetræning

Her får du de 3 bedste stykker træningsudstyr der vil lade dig køre et godt, afvekslende og effektivt hjemmetræningsprogram hvor alle muskelgrupper rammes!

1: Bootybuilder 

299 kr.

Perfekt til at aktivere ballerne når du hjemmetræner! Giver god muskelkontakt, selvom du ikke har adgang til fitnesscenterets tunge vægte!

Se eksempel på en god balle-aktiverende workout der også egner sig til hjemmetræning lige her.

2: Træningsmåtte

169 kr.

En træningsmåtte er ikke en nødvendighed, men den gør det hele lidt mere bekvemt. Denne træningsmåtte er 4 mm. tyk og egner sig perfekt til hjemmetræning.

3: Træningselastikker

159 kr.

Alt efter din styrke er den lette eller mellem elastik perfekt til at træne de små muskler i øvre ryg, arme og skuldre.

Når du gerne vil udfordre de større muskler i ryg, bryst og ben er det bedre med en elastik med mere modstand. Alt efter din styrke kan du benytte en mellem træningselastik eller en hård træningselastik til disse øvelser.

Mere behøver du ikke!

Men vi ved jo ikke hvor længe træningscentrene holder lukket, så hvis du gerne vil supplere endnu mere så vil mit næste forslag være håndvægte. Her r det meget individuelt hvor tunge vægte du har brug for, men via mit arbejde som personlig træner i Dubai hvor jeg laver ca. 80% hjemmetræning, så er 3, 5, 7 & 9 kilos vægte meget passende for de fleste kvinder der er vant til at styrketræne.

Du finder et stort udvalg af gode, budgetvenlige håndvægte lige her.

navnetraek_sort

No comments yet

No comments yet. Feel free to be the first one to leave a comment.

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Previous post

5 TRÆNINGSØVELSER TIL BALLE AKTIVERING (med elastik)