29. Januar: Dagens træning

Hvad skete der? Årsagen til en uges stilhed…

skaermbillede-2017-02-05-kl-11-54-41

For English: Choose your language by clicking on the “translate” flag in the top right corner of your screen.

– – – – – – – – –

Der skete så mange ting i sidste uge, at jeg havde brug for en lille pause fra computeren, for at håndtere det hele. Det var et forsøg på at samle mig, fokusere på at få løst det kaos jeg havde indeni og omkring mig og samtidig have nogle gode dage med min familie.

For at gøre en lang historie kort, skete der det, at min farfar i lørdags sov ind efter lang tids genoptræning og kamp med følgevirkninger efter en tumoroperation i hjernen. Det var en rigtig grim omgang. Jeg så ham sidst 3 dage inden operationen, da jeg var hjemme i DK i september, og det sidste vi sagde til hinanden var, at vi nok skulle ses igen.

Jeg har mange gange igennem hans sygdomsforløb været ved at tage hjem for at besøge ham, og jeg fortryder selvfølgelig nu, at jeg ikke gjorde det. Jeg troede oprigtigt at han ville klare den, og tænkte, at det var bedre han fik ro og hvile, end at han skulle forholde sig til en masse besøg. Men samtidig er jeg også glad for, at mit sidste minde af min farfar er, at han var sig selv og optimistisk omkring, at han nok skulle klare den…

Natten til mandag, ankom min mor og lillebror til Dubai til en uges ferie. Jeg havde booket et værelse til dem i Dubai Marina gennem Airbnb, da jeg jo selv bor i en 1-værelses lejlighed med min roommate Josefine. Men da de ankommer midt om natten, møder de et frygteligt syn. Lejligheden er SÅ ulækker! Der er hår, blodpletter, skrald, snavs og støv overalt. Der er ingen betræk til dyne og pude og spærrene under sengen er ødelagt så den er umulig at sove i!

Og jeg er på vej på arbejde, så jeg må få Josefine til at lukke dem ind hos os, klare min arbejdsdag med klienter fra 5:30-14 og så komme hjem og finde på en løsning. De endte med at bo hos os hele ugen. Super hyggeligt for mig at jeg så fik set dem meget mere, men også mange mennesker i en 1-værelses lejlighed. Især når to af os havde lange arbejdsdage. Men det heldigvis gik fint!

Det betød jo så også, at jeg måtte køre en sag mod udlejeren gennem Airbnb. Vi havde betalt næsten 4000 kr. for værelset, men udlejeren nægtede at refundere og påstod, at værelset var pænt og rent og at vi selv havde ødelagt sengen!
Heldigvis havde vi masser af dokumentation og Airbnb gik ind i sagen. De endte med at give os en fuld refusion og en $50 voucher til næste gang, hvis vi skulle få lyst til at benytte dem igen. Så det endte heldigvis godt, selvom det var en noget stressende omgang! Og det var selvfølgelig min første gang med Airbnb, haha. Har ellers hørt så meget godt om det, men det kan altså også gå galt, hvis man er uheldig. Og oveni alt det andet + en hård arbejdsuge med mange klienter, så var det altså mere stress end jeg lige kan finde ud af at håndtere…

Træningen og bloggen blev kraftigt nedprioriteret. I løbet af ugen trænede jeg som normalt søndag, onsdag gik jeg en tur langs stranden, torsdag brugte jeg 30 minutter på en motionscykel, fredag blev en hurtig omgang ben, skulder & intervaller og lørdag blev ryg, arme, mave & intervaller.

Havde dog også en masse dejlige oplevelser med familien!

Vi var blandt andet i Global Village, Gold Souk i Deira, spiste morgenmad på 122. etage i Burj Khalifa, fik aftensmad og gik tur langs stranden i Dubai Marina, spiste aftensmad på et hyggeligt libanesisk sted tæt på hvor jeg bor, tog til FCK-kamp i Jebel Ali og brugte en dag i Mall of the Emirates hvor familien også blev introduceret til Cheesecake Factory. Derudover var min mor og lillebror også på egen hånd i Downtown og Dubai Mall, på stranden i Jumeirah ved Burj al Arab og en tur ved poolen ved min lejlighed.

Selvfølgelig var der storm i Dubai på min første fridag fredag (sådan rigtig meget!), så vi måtte improvisere lidt og efter at have været ude hele dagen endte vi med en stille aften hjemme. Det var nu også hyggeligt nok, og de 9 timers søvn var meget meget tiltrængt for mig… ;)

I nat kørte jeg så familien til lufthavnen og sagde farvel. Selvom det var en stressende uge pga. alt omkring os, så var det fantastisk at have dem her, og savnet kan allerede mærkes. Det hårdeste ved at flytte så langt væk er stadig, at man ikke bare kan se dem man elsker hvor og hvornår man har lyst.

Billederne herunder er fra morgenmaden hos At.mosphere i Burj Khalifa.
Desværre var det skyet denne dag. Udsigten var stadig ok for os og var et fint krydderi til den lækre morgenmad, men på billederne kommer den slet ikke til sin ret. Synes dog alligevel de er værd at dele med jer :)