Status: Week 4/10 of #ProjectFatloss

Dubai Muscle Show & Dagens træning

I går var jeg forbi Dubai Muscle Show som er et stort fitness- og træningsevent med expo, international IFBB konkurrence, MMA kampe og en strongman-konkurrence.

Eventet var faktisk rigtig godt arrangeret langt hen ad vejen, men stedet var slet slet ikke stort nok til alt det der foregik. Om lørdagen var det kun mænd der var på scenen så jeg så ikke kvindernes klasser, men konkurrencen foregik på 1. sal og der var derfpr kun et vist antal personer der kunne se konkurrencen ad gangen. Et alt for lille antal personer, når nu det var det man var kommet for. Desuden var der ingen stole, så man kunne kun stå. Og der var sat kølere op, men der var stadig for varmt i rummet til at det var rigtig behageligt. Super ærgeligt, da standarden og deltagerantallet eller så ud til at være ret højt!

Jeg tror det er en tilbagevendende begivenhed men håber virkelig, at de næste år finder et større og bedre sted at afholde det. Fitnessmiljøet her i Dubai vokser jo heldigvis, så der burde være interesse nok omkring det! :)

photo-23-10-2016-13-21-53 photo-23-10-2016-13-21-39

I dag, søndag, er jo ugens første dag i Dubai og jeg skal snart afsted på arbejde. Heldigvis er mit arbejdsskema rigtig godt for tiden, så selvom jeg kun holder fri én dag om ugen, har jeg fri helt fra fredag eftermiddag til søndag eftermiddag. I dag har jeg min første klient kl. 14:30.

Formiddagen har jeg brugt på at sove halv-længe (til kl. 08) efterfulgt af en hurtig ben & mave træning + 30 minutters intervaltræning, inden en lang Skype-date med min veninde. Når man er langt væk hjemmefra er det fantastisk bare at kunne “mødes” og snakke sammen over Skype. Jeg har aldrig brugt det så meget før jeg tog tilbage hertil i slutningen af september men jeg er virkelig blevet glad for det nu.

Dagens træning blev klaret på liiiige over en time, og jeg havde fokus på forside lår, lidt mave og en god omgang intervaller på løbebåndet.

Programmet så således ud:

Opvarmning: 10 min. incline walk – 5,5% hældning 6 km/t.

Styrke:

A: Hack squat m. fødder samlet 4×10

B1: Leg extensions m. fødder roteret hhv. udad, lige frem og indad 3×6+6+6
B2: Crunches 3×10
B3: Alternating heel touches 3×20

C: 1 broad jump + 2 split squats x 10

Intervaller:

  • 5 min incline walk – 5,5% hældning 6 km/t.
  • Dernæst 12 x 1 min. hårdt (6,5%-15%) + 1 min. let 5,5%
    Hældningen i det hårde interval øges med 1% hver gang.
  • 2 min incline walk – 5,5% hældning 6 km/t.

Jeg elsker de her stigningsintervaller fordi man kan komme og op arbejde rigtig hårdt, men kroppen får tid til at tilpasse sig den øgede belastning undervejs. På den måde synes jeg, at det kommer til at føles væsentligt lettere end det egentlig er.

photo-23-10-2016-13-18-37

navnetraek_sort

No comments yet

No comments yet. Feel free to be the first one to leave a comment.

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Previous post

Status: Week 4/10 of #ProjectFatloss