Dubai, hjemve, diætstart & noget om min nye bil...

Week 0/10 of #ProjectFatloss2.0

Okay, så efter en lille pause i mit vægttabsprojekt er jeg som tidligere nævnt startet op igen.
Eller, startet forfra, kan man vist godt sige :D

Jeg er tilbage hos min coach Evie Madsen, som igen står for mine kost og træningsplaner.
Når jeg selv til daglig arbejder med at lave planer og programmer for andre, så er det fantastisk ikke at skulle tage stilling til, hvad jeg selv skal lave.

Det er især en hjælp, når målet er så ambitiøst og vejen dertil derfor er hård.
-10 kilo på 10 uger (fra 84 til under 74 kilo). Jeg kører en strict “konkurrencediæt” med alt hvad det kræver af disciplin og fokus.
Det har jeg valgt, fordi jeg for første gang i næsten al den tid jeg har trænet seriøst, endelig ikke har 100 forskellige ting at fokusere på.
Jeg har nu kun mit arbejde og min træning. Og derfor er jeg klar til den mentale udfordring det giver, at have fuldt fokus på kost og træning.

Jeg har umiddelbart ikke en konkurrence i sigte, målet er blot at smide nogle kilo og stramme formen op. Siden jeg gik af diæt i starten af året for at fokusere på det sidste halve år af fysioterapistudiet, har jeg haft enormt mange store ting der skulle klares: Klinisk eksamen, bacheloropgave og -forsvar, flytning til Dubai, start på nyt job og senest al den rejsen rundt mellem Dubai-København-Miami-København-Dubai med masser af gensyn og virkelig mange lange flyveture og ting at opleve på blot 17 dage.

Jeg har bevidst valgt ikke at prioritere hverken kost eller træning så højt i hele denne periode. Jeg har vel for det meste trænet 3-6 gange om ugen (både styrke og cardio) og spist sundt og fornuftigt det meste af tiden, men også givet mig selv masser af plads til at spise lige præcis det jeg havde lyst til (#BurgerDronning) ;) Jeg har en stor appetit og skal generelt være rimeligt restriktiv for at holde en lavere fedtprocent. Min forbrænding er høj og min krop føles sund, jeg er bare også i stand til at spise rigtig meget – og elsker det! Kombinationen af træning, nok restitution og rigelig mad gør, at jeg har en ret god muskelmasse som jeg selvfølgelig ønsker at bibeholde. Målet er, at skrælle fedtlaget væk så jeg bliver endnu mere trænet og tight at se på.

Photo 20-09-16 8 50 39 PM
Formstatus 20.09.2016: 84 kilo

Jeg startede min diæt tirsdag da jeg kom hjem til Dubai. Morgenvægten sagde 84 kilo efter 15 timers rejse og 6 timers søvn. Forhåbentlig er der allerede røget noget til første status nu på tirsdag.

Har i spørgsmål til min kost eller træning, så stil dem endelig i kommentarerne. Så vil jeg besvare dem i de kommende indlæg.

// Amanda Louise
(Indlægget kan indeholde affiliate links)

5 kommentarer

  • Ida

    Kunne være spændende hvis du lavede nogle “hvad jeg spiser på en dag” indlæg of delte nogle af de øvelser du laver :-)

    Held og lykke med projektet!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Annika

    Hej Amanda Louise. Først vil jeg gene lige sige at du er en kæmpe inspiration! Kunne du tænke dig at fortælle hvad du typisk skal spise på en dag på diæten. Og hvor meget cardio du dyrker? Vh Annika :-)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Kirstine

    Hej Amanda.
    Jeg er selv først uge inde i et cut og oplever en enorm sult, som i jeg-kan-æde-alt hele tiden. Jeg har før været på diæt og slet ikke haft samme problem…jeg spiser fiber og protein til hvert af mine 5 måltider dagligt. Hvad gør du for at holde din gode appetit i skak?

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Camilla

    Hej Amanda Louise. Jeg elsker at følge med på bloggen!
    Angående din diæt, så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor mange gram protein du typisk spiser på en dag under din diæt? :-)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Det glæder jeg mig til at følge med i – pøj pøj! :-)
    http://www.rikkevinbech.dk

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Dubai, hjemve, diætstart & noget om min nye bil...