Welcome to Miami!

“All I want is coffee, food and an open road” #FloridaRoadtrip

Photo 17-09-16 5 53 31 PM

Så er jeg tilbage i Danmark efter 8 dages roadtrip langs Floridas kyst.

Vi startede med 4 dage i Miami, hvor vi boede på Loews Hotel på Collins Avenue, lige der hvor det hele sker! Vi var udenfor sæsonen, men der var stadig gang i byen. Vi var blandt andet til pool party på SLS og selvfølgelig en tur i byen på LIV som er stedET at gå i byen i Miami.

Generelt for hele turen prøvede jeg at spise nogenlunde sundt, men der blev indtaget en del burgere og andre lækkerier fra både det amerikanske og mexikanske køkken. Desuden havde jeg lovet mig selv IKKE at træne på denne tur. I Miami spiste vi hver morgen på en café der hedder Aroma på Collins Avenue. De lavede den lækreste morgentallerken med salat, omelet, tunsalat, avocado, kalkunbacon og groft brød. Jeg fik altid også en stor kaffe og lidt frisk frugt til.

Jeg fik gået nogle ture, blandt andet en længere tur langs stranden i Miami og fik også svømmet lidt, men ellers var det bevidst at jeg ville give kroppen en total pause fra træningen, så den er klar til diætstart når jeg kommer hjem til Dubai.

Jeg havde også lyst til at bruge mest mulig tid med mine venner, og ville ikke stresse over at skulle finde et nyt gym hver dag. Min krop føltes træt og tidsforskellen gjorde det ikke bedre, så jeg tror det var den helt rigtige beslutning for mig.

Photo 08-09-16 9 56 50 AMPhoto 08-09-16 2 26 15 PMPhoto 08-09-16 3 39 15 PM

Photo 17-09-16 4 41 17 PM14292297_10154416267285119_7873959852732814292_n

Efter 4 dage i Miami startede vores roadtrip. Herfra havde vi kun én overnatning hvert sted. Første stop hed Key West. På vejen spiste vi morgenmad på IHOP hvilket var et af mine lifegoals, haha! Roadtrip i USA med morgenmad på IHOP – tjek!

Photo 11-09-16 2 33 48 PM

Jeg forelskede mig fuldstændig i Key West. Vi boede på Southernmost Beach Resort som selvfølgelig bestod af lave, pastelfarvede bygninger i den koloni-stil som alle husene i området har. En stor kontrast til Miami.

Vi havde desværre kun én overnatning der. Der er så lækkert og bounty-trope-agtigt, samtidig med at der er den der sydsats-feeling. En kombination jeg var ret vild med. Her vil jeg meget gerne tilbage til en dag! Vi brugte vores dag i Key West til pool party hvor jeg endelig fik flashet min nye badedragt, og om aftenen lå vi på hotelværelset og spiste Ben & Jerry og så både lidt NFL og Miss Amerika-konkurrencen på tv. Følte mig meget amerikansk den dag! ;)

Photo 17-09-16 4 40 35 PM
Photo 17-09-16 4 40 50 PM
Photo 17-09-16 4 39 39 PM

Fra Key West kørte vi til St. Petersburg hvor vi boede på Loews Don CeSar Hotel. En køretur på omkring 9 timer inkl. stop. Vi ankom sent på eftermiddagen til vores hotel – et lyserødt slot midt på stranden.

Jeg havde ingen forventninger til St. Petersburg men her var virkelig lækkert. Hotellet havde en super lækker restaurant med lounge-område og åben ild, hvor vi sad hyggede efter maden og stranden var helt fantastisk med udsigt over den smukkeste solnedgang.

Photo 17-09-16 4 39 28 PM
14292331_10154434124070119_3639464808891990342_n

Vi kørte afsted tidligt næste morgen. Næste stop var Orlando og Universal Studios! Her brugte vi en dag på at køre i de vildeste rutsjebaner.
Super fedt sted og alt er så crazy gennemført! Vi prøvede at komme igennem to af verdenerne men én havde været rigeligt på kun én dag. Der er 4 forskellige verdener lige nu, og så vidt jeg ved at de ved at opføre en til. Alt er bare større og vildere i USA, bestemt også forlystelsesparkerne!

14333764_10154434122415119_2282228671544556229_n

Den sidste dag brugte vi på et resort i Fort Lauderdale. Nok det lækreste sted jeg nogensinde har opholdt mig.

Hvis man ikke er efter det vilde byliv i Miami men bare gerne vil slappe af og nyde livet kan jeg kun anbefale et ophold på Lago Mar Beach Resort. Resortet bød os på en gratis morgenmadsbuffet og efter udtjekning brugte vi hele dagen på resortet imens vi ventede på at skulel i lufthavnen. Der var en kæmpestor og perfekt privat strand, alle udendørs aktiviteter man kan tænke sig og bare ultimativ lækkerhed og service.
Igen kunne jeg godt have brugt mere end én dag i denne hængekøje mellem palmerne…

Photo 17-09-16 4 30 18 PM

Men turen var slut og efter 8 dage i Florida fløj vi hjem til København i går. Nu har jeg lige et par dage til at prøve at komme mig over min jetleg inden turen går hjem til mit Dubai <3