Hemmeligheden til varigt vægttab

My favorite workout for great abs

Billede 04-08-2016 09.49.52

(For english hit the “translate” button in the bar above)

Jeg har aldrig været den store fan af mavetræning, men det sidste års tid er jeg alligevel begyndt at implementere det i min rutine et par gange om ugen. Oprindeligt fordi jeg gerne ville have mere markerede mavemuskler til scenen, men med tiden fordi jeg blev afhængig af de fine markeringer og den flotte holdning det giver at have stærke, veltrænede mavemuskler.

Mit favorit-maveprogram får i herunder.
Jeg anbefaler, at du supplerer dit normale træningsprogram med dette maveprogram 2 gange ugentligt.
Den ene dag kører du 4×8-12 gentagelser af hver øvelse og den anden uge kører du 3×15-20 gentagelse af hver øvelse.
Det tager kun ca. 15 minutter ekstra pr. træning og resultaterne er bestemt det hårde arbejde værd!

MY FAVORITE AB WORKOUT:

  • V-ups (link)
  • Decline reverse crunches (link)
  • Ab wheel roll outs (link)
  • Russian twists m. vægtskive (link)

Hold 1 minut pause mellem hver runde.

Stærke mavemuskler er fantstiske, men husk at de kun er synlige hvis fedtprocenten er lav nok. Har du brug for hjælp til at få kosten og træningen på rette spor så dit hårde arbejde i træningscenteret også kan ses på kroppen? Jeg hjælper gerne! Læs mere på “Online Programlægning“.

navnetraek_sort

4 comments

  • Hejsa Amanda – super godt hvad du gør, følger dig altid i din spændende færden.
    Men lige med maveøvelser synes jeg det er vigtigt at få problemstillingen med rectus diastase frem også – med det ment at det er fint su vil markere musklerne, men at man ikke bør træne maven direkte men nærmere core som almindeligt ikke-konkurrencemenneske.
    Nu har jeg ikke lidt meget under det – havde kun en ganske lille en efter min graviditet, som jeg fik lukket efter et halvt års tid med konsekvent fokus på det hvert minut af dagen, men nogle lider, og nogle tror mavetræningen er godt. Så tænker det er vigtigt at slå et slag for core-træningen ;)
    Blot lidt tanker her fra kolde Danmark.

    Mvh. Anja

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Amanda Louise

      Hej Anja

      Så hyggeligt at du følger med :)

      Meget fint input omkring rectus diastase.
      Du har helt ret i forhold til at denne målgruppe skal fokusere på at aktivere bækkenbunden og hvad vi samlet kan kalde kernemuskulaturen.
      Selvom jeg måske ikke så det som helt relevant at tage frem i denne sammenhæng ;)

      Jeg giver jo aldrig træningstips her på bloggen til folk med specifikke lidelser i bevægeapparatet og rectus diastase må betegnes som en sådan.

      Almindelige mennesker uden diastase (dvs. generelt alle andre end kvinder der lige har født + de kvinder der har født hvor mavemusklerne ikke samler sig af sig selv igen og som ikke er blevet opereret for dette) må skam stadig meget gerne træne maven med både crunches, planker mv. og det er dem dette indlæg er henvendt til. At kunne aktivere og stabilisere med sin kernemuskulatur r udgangspunktet for stort set al træning, og hvis man af den ene eller anden grund ikke er på det niveau endnu, så håber jeg, at man kontakter en professionel der kan hjælpe en med at opbygge det basale, inden man kigger igennem diverse fitnessblogs for at finde hardcore ab-workouts ;)
      Dette træningsprogram er på relativt højt niveau, men det er stort set alle de af mine egne træninger som jeg offentliggør, da det jo netop er mine egne træningspas jeg deler :)

      Dejligt at du havde fokus på det og at din nu har samlet sig!
      Håber du har det godt hjemme i kolde Danmark :)

      Knus Amanda

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sara Bukhave

    Hej Amanda
    Jeg er begyndt så småt at træne i fitness. Jeg så en af videoerne (den sidste), her fortæller han noget om vejrtrækningen.

    Kan du forklare nærmere måske? Har prøvet at søge lidt rundt omkring, men synes nogle af forklaringerne er så tekniske, at jeg ikke forstår meningen.

    Hvordan er det lige med vejrtrækning og styrketræning? Og hvad giver den rette vejrtrækning? :-)

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Amanda Louise

      Tak for din kommentar Sara. Jeg har noteret det ned, og vil lave et Q/A indlæg omkring det snarest. Følg med her på bloggen :)

      Siden  ·  Svar på kommentar

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Previous post

Hemmeligheden til varigt vægttab