Proteinpandekager til aftensmad

Lad ikke din motivation styre af vægten!

Jeg har sagt det før, og jeg siger det gerne igen… Vægten i sig selv betyder ingenting! Den kan ikke i sig selv bruges til at vurdere noget som helst om din fremgang. Især ikke, hvis du styrketræner.

Der er præcis 3 år imellem billederne herunder.

På billedet til venstre fra 27. april 2013 vejer jeg lige omkring 79 kilo.
På billedet til højre havde jeg lige været på vægten, som sagde 80,4 kg.

Billede 24-04-2016 17.15.04

En udvikling som på billederne ovenfor tager lang tid. Men som de fleste har oplevet på egen krop, kan vægten også svinge fra morgen til aften eller fra dag til dag. Noget der er enormt frustrerende for mange.

Ting som indtag af mad og væske i løbet af dagen, hormonelle udsving, væskeophobninger i musklerne efter hård træning (DOMS), dehydrering, stress, søvnunderskud, øget kulhydratindtag osv. er alle ting, der kan gøre, at vægten enten stiger eller falder hurtigt.

Og hvor meget væske du har i kroppen (og dermed om du vejer 1-2 kilo mere eller mindre) er jo egentlig ret ligegyldigt hvis målet er, at blive fit og fast(ere) i kødet.

Husk det nu: Lad ikke din motivation styre af vægten!

Lev fornuftigt, prioriter din søvn, spis sundt og bevæg dig.
Vil du gerne stå skarpere, så stram op på enten din kost eller din træning.
Skriv ned hvad du gør, så du står til ansvar for dig selv. Og hav så lidt tålmodighed.
Så skal du nok se resultaterne. Måske ikke på vægten, men i hvert fald på din krop og dit velvære!

navnetraek_sort

2 comments

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Previous post

Proteinpandekager til aftensmad