15 hurtige

Sundt hår

Dette indlæg er sponsoreret og indeholder reklame i form af affiliate links.

 photo BE20F6D6-A9AB-4CC3-A126-713682ABF3BF_zpscbw60jbp.jpg

Jeg er så heldig at Dan fra Niveau Frisør har valgt at sponsorere mig med behandlinger frem imod mine konkurrencer til foråret. Bikini Fitness handler ikke blot om en veltrænet krop, det er også vigtigt at alle detaljerne er på plads, og her er håret en vigtig del. Sundt hår udstråler bare sundhed på alle måder.

Jeg vil begynde at gå lidt mere op i den slags detaljer, og i den forbindelse vil jeg også dele lidt flere af mine fitness-skønhedstips med jer. Derfor har jeg også oprettet en ny “Beauty”-kategori her på bloggen :)

I dette indlæg vil jeg vise resultatet af mine første to behandlinger hos Niveau, og dele min nye hårvask-rutine, som virkelig skåner mit hår!

Inden min første behandling var mit hår var ikke klippet i ca. 6 måneder, jeg havde min naturlige hårfarve og håret var generelt meget tørt og slidt. Ved første behandling fik jeg en behandling med Olaplex, klipning og lavet balayage. Jeg fik desuden en Olaplex-hjemmebehandling med hjem, som jeg brugte i håret 1 gang om ugen i 4 uger.

Hvad er balayage?
Balayage er en fransk farvelægningsteknik, udviklet i 1970’erne. Det er en frihåndsteknik, hvor farven påføres i hånden i stedet for at bruge de traditionelle folie- eller hætte-teknikker. Balayage kan anvendes i selv det korteste hår, dog er resultatet ofte bedst i minimum skulderlangt hår. Balayage-hår kræver et minimum af vedligehold da der ikke kommer tydelige udvoksninger, selvom der går lidt længere tid mellem farvningerne.

Venstre: Mit hår inden 1. behandling d. 14. september
Højre: Mit hår inden 2. behandling d. 27. november

 photo 736DB4EE-D972-459E-B387-5D1B9B0B73C5_zpsj1ermmmn.jpg

Resultatet her 2,5 måned efter 1. behandling er helt vildt, og mit hår har aldrig været så tykt, langt og sundt før! Balayagen har tilføjet liv til mit ellers lidt kedelige, ensfarvede mørkebrune naturhår, men det er stadig utroligt nemt at håndtere til hverdag og ser meget naturligt og sundt ud, hvilket er det look jeg gik efter :)

Ved 2. behandling i fredags var der ingen grund til at klippe håret. Vi nøjes derfor med at genopfriske farven og give håret en god fugtkur.

 photo F1C89E64-D9FD-4C92-AE74-6B48E6606731_zps0hp8zzin.jpg

Udover mine behandlinger hos Niveau hver 2.-3. måned er jeg også begyndt på noget helt nyt og revolutionerende… ;) Jeg vasker kun håret hver 3. dag!

Jeg træner 6 gange om ugen, og før i tiden har jeg derfor vasket hår næsten hver dag. Men selvom man bruger gode produkter, så slider og udtørrer det håret med al den vask!

Dag 1 har jeg gerne løst hår. Jeg bruger altid et varmebeskyttende produkt i håret inden føntørring eller brug af krølle/glattejern. Til træning sætter jeg det så op i en knold eller fletning, så der kommer mindst muligt sved i det. Hvis jeg laver cardio eller bare sveder meget under træning, så skyller jeg gerne lige det hår der er blevet mest svedigt, men ellers lader jeg det blot tørre.

Dag 2 bruger jeg tørshampoo i hårrødderne og arganolie i spidserne. Denne dag har jeg også gerne håret løst eller evt. i en hestehale. Mangler jeg fylde bruger jeg måske også lidt saltvandspulver i hårrødderne. Til træning sætter jeg det igen op, så der kommer mindst muligt sved i det. Hvis jeg laver cardio eller sveder meget, så skyller jeg igen lige det hår der er blevet mest svedigt, men ellers lader jeg det tørre som dagen før.

Dag 3 bruger jeg igen tørshampoo i hårrødderne og arganolie i spidserne. Og så sætter jeg håret i en knold hele dagen og under træningen. Og så vasker jeg det derefter med en god, nærende shampoo :) Hver 2. gang bruger jeg først en fugtgivende kur for at pleje håret, efterfulgt af balsam som forsegler håret og holder på fugten.

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ navnetraek_sort

2 comments

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Previous post

15 hurtige