Morgencardio: Stignings intervaller på løbebåndet

Dagens træning: Backattack

 photo B56D88C4-0095-40E3-943C-1F488798C9EC_zpsocm7qfbk.jpg

En lidt sen opdatering, da jeg har været i gang hele dagen.. Men er nødt til at dele en lille glædes-oplevelse med jer :D

Jeg havde nemlig i dag min første smertefrie rygtræning inkl. pull ups i OVER TRE MÅNEDER!! Wuhuhuhuhuhu!!

Jeg har jo tidligere nævnt at jeg gerne vil skifte fra bikini fitness til athletic, men efter mange måneder med skuldersmerter var jeg ikke sikker på om der var en chance for at blive klar i tide… Pull ups er stadig en stor udfordring for mig, da skulderen ikke er ret stærk, men nu hvor jeg er smertefri, kan jeg endelig begynde at træne mere specifikt op, og forhåbentlig få styr på det shit. Yes! :D

Dagens program gav de små rygmuskler kamp til stregen, og jeg er helt sikker på at jeg vil kunne mærke det i morgen..

Programmet:

A: 1000 m ro: 4:30

B: Wide grip pull ups 2×13 (grøn elastik)

C: Hæng i topposition 3×10 sek (rød elastik)
1 min pause mellem set

D: One-arm DB rows (16 kg) 3×15

E: Lat pulldown arbejd op til tung 8’er:
20 kgx12, 25×10, 30×8, 32,5×8

F: T-bar rows 3×15 20 kg.

G1: Scapula push up på knæ 3×10
G2: Face pulls 3×15 m. 2 sek. hold 15 kg.

H: Biceps curls 2×20-25 4-6 kg.

 photo ED62AC56-C79D-49DD-92E9-558303195421_zpspsrrfumy.jpg

Som i kan se er kiloene ikke voldsomme, og jeg bruger elastik i mine pull ups. Men jeg er godt udfordret!

Selvom skulderen er smertefri er jeg stadig i genoptræningsfasen, og jeg vægter derfor teknik og bedst mulige kontakt højest. Forhåbentlig kommer jeg hurtigt tilbage og bliver stærk som tidligere, og (især i takt med at kropsvægten falder) burde jeg snart kunne smide elastikkerne.

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ navnetraek_sort

No comments yet

No comments yet. Feel free to be the first one to leave a comment.

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Previous post

Morgencardio: Stignings intervaller på løbebåndet