Dagens træning

Tilbage til hverdagen

Ferien er slut, og mit vækkeur ringede kl 04:45, så jeg kunne være i centeret og lave min morgencardio kl. 05:30. Skulle nemlig møde på arbejde kl. 06:30, så jeg kunne nå at træne dagens eneste PT-kunde, inden skole kl. 08:30… Pyyyyha!

Min morgencardio stod på hårdt intervalløb på 5,5% hældning med stigende tempo for hvert interval. Programmet varede blot 18 minutter i alt, men det var rigeligt til at få pulsen op i det røde felt. Jeg er vild med denne form for korte, intense cardiosessioner og føler at de river fedtet af kroppen, uden at tære på muskelmassen. Desuden er det sjovere, fordi det er hurtigt overstået og jeg ikke når at kede mig :) Og sidst men ikke mindst giver det mig energi til lange dage som i dag!

 photo E1CB6589-520A-42D7-B800-A3BB5557B913_zpsjn4tudd5.jpg

Nu er jeg på skolen, og jeg er ikke rigtig kommet ud af træningstøjet endnu… :D Har dog peppet dagens skole-outfit lidt op med løst hår og mit nye ur fra Daniel Wellington. Det er så enkelt og fint, synes jeg :)

Jeg har fået lov til at give jer 15% i rabat på alle ure på www.danielwellington.com. I skal blot indtaste koden amandalouise ved kassen :)

Uret er sponsoreret.

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ navnetraek_sort

8 comments

  • Du træner jo 3 gange om dagen, og jeg vil spørge af ren nysgerrighed om du går i bad efter hver træningssession? :) Ved det er et underligt spørgsmål, men jeg træner selv 2 gange om dagen nogle dage, og har svært ved om jeg skal gå i bad eller hvordan. Det er jo dyrt i shampoo ;)

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Amanda Louise

      Hej Cecilia

      Jeg går kun i bad 1 gang om dagen, om morgenen, efter morgentræning. Ellers bruger jeg tørshampoo og skyller evt. kroppen, hvis det har været en meget svedig træning om eftermiddagen/aftenen :) Det er ikke sundt for håret at blive vasket for ofte, så begræns det så meget som muligt :)

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Julie Blond

    Først og fremmest sejt gået med at stå så tidligt op!
    Er interesseret i at høre hvor dine grå tights er fra? De ser ud til at sidde vildt godt! :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Amanda Louise

      Haha, tusind tak! Det gør jeg tit, tror bare det er en tilvænningssag ;)
      De er fra H&M – det er egentlig lange underbukser, men altså.. Det behøver ingen vide! Og de sidder nemlig SÅ godt og er så behagelige… Har efterhånden 3 par (plus et par i pink) og det er mine YNDLINGS tights til alt :D
      Og det bedste er prisen.. 129 kr. ;) Du finder dem her: http://www.hm.com/dk/product/51678?article=51678-A (i str. M)

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Cecilia

    Så lækre ure, har længe kigget på dem! Hvor længe gælder den rabatkode? :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Amanda Louise

      De er virkelig lækre! Så fine, simple og feminine. Er helt solgt :D Den gælder til 15. marts :)

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Ragnhild

    Jeg har ladet mig inspirere lidt af din intervaltrænings-cardio. Jeg vågnede i morges klokken 4 efter en nat uden søvn, stod op, fik morgenmad osv, hvorefter jeg tog ned for at snuppe en hurtig omgang morgencardio på løbebåndet, inden jeg skulle med toget mod mit studie.

    Jeg startede med at løbe 10,5 km/h med 5-7% stigning: 15 sek løb – 15 sek pause – 30 sek løb – 15 sek pause – 45 sek løb – 15 sek pause – 1 min løb – 15 sek pause og så den modsatte vej med samme intervaltrin. Sådan løb jeg i et par minutter. Herefter skiftede jeg over til løbeintervaller på 20 sekunder med 10-15 sekunders pauser imellem (stadigvæk 7% stigning). For hvert løbeinterval øgede jeg hastigheden, så jeg gik fra 10,5 km/h til i sidste interval at løbe 14,5 km/h. I alt blev det til små 20 minutters cardio, som virkelig fik pulsen op. Senere i dag snupper jeg så styrketræningen (hvis min energi er med mig).

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Amanda Louise

      Hej Ragnhild

      SÅDAN! Gået gået, det lyder satme effektivt! :D Håber at energien var med dig, og at du efterfølgende har fået sovet ordentligt :)

      Siden  ·  Svar på kommentar

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Previous post

Dagens træning