TGIF!

Diæt: 14. status

Jeg vågnede kl. 04:30 og var lysvågen. Så brugte en times tid på at drikke kaffe, klare lidt arbejde og tage status-billeder, og kl. 06:00 stod jeg i træningscenteret, klar til morgencardio! Jeg hader når jeg ikke kan sove, men jeg gik tidligt i seng så har fået omkring 6 timer… Håber at kunne indhente lidt i nat. Skal nemlig først møde på job kl. 10 i morgen, og sover altid helt fantastisk når jeg har fået maaaaaad :)

 photo 6B72474F-E2A2-42E6-A659-D35D1B9BE4FD_zpslfpqf81m.jpg

Vægten sagde 75,6 kilo i dag. Det er en nedgang på 500 gram fra sidste uge. Jeg havde håbet på liiiidt mere (det gør man vel altid) men er egentlig meget godt tilfreds.

Jeg fik foretaget en InBody måling igår, og hvis man sammenligner med målingen jeg foretog 8 dage forinden, er det tydeligt, at der sker en hel masse, selvom morgenvægten “kun” falder med 200-500 gram om ugen.

Helt præcis -2,2 kilo fedt, og en nedgang i fedtprocent fra 17,6 til 15,4. På 8 dage. Yay!

 photo DEF8913E-5B5E-4FA7-BBBA-C97116248DAA_zpsjwuwe4fu.jpg

Jeg vil gerne lige tale lidt mere om det der med vægten og vejning…

Jeg har mange klienter som bliver kede og frustrerede, hvis vægten rykker sig under 500 gram om ugen. Selvom de har fulgt planen. Som om de ikke føler, at det er indsatsen værd, hvis vægten ikke viser store tal hver uge… Men folkens, i er ikke med i “The Biggest Loser”!!!

Hvis du har en ordentlig plan, og du følger den, så smid vægten væk og brug spejlbilledet, målebåndet eller regelmæssige InBody-analyser til at måle dine fremskridt!

Grunden til, at jeg personligt vejer mig dagligt/ugentligt er, at vægten holder mig ansvarlig. Hvis jeg har fulgt min plan, og den står stille eller endda går lidt op, så ved jeg, at det bare er kroppen der holder på væske af den ene eller den anden årsag. Det påvirker mig ikke negativt, men motiverer mig måske endda, til at presse mig selv lidt mere.

Når jeg ved, at jeg skal på vægten igen i morgen, så afholder det mig desuden fra at snyde på min diæt. Jeg vil få det vildt dårligt med mig selv, hvis jeg snyder og den så er gået op dagen efter. Jeg har med tiden lært, at det er sådan jeg fungerer mentalt, og derfor er det det rette for mig på diæt.

Men hvis du kun bliver ked af det eller skuffet af at veje dig, så lad være!! Vægten betyder intet for din sundhed eller dit udseende! Det hele handler om hvad din krop består af! Er det fedt eller muskler? Følger du planen, eller snyder du dig selv? Presser du dig selv til træning, eller holder du dig i den magelige comfort-zone?

// Amanda Louise
(Indlægget kan indeholde affiliate links)

5 kommentarer

  • Hej Amanda,
    Jeg vil lige starte med at sige, at du er mega cool – og ser mega godt ud!!
    Og så vil jeg lige spørge, hvor du får lavet sådan en måling? I mit center (i Aarhus) har de kun en almindelig badevægt, desværre. Men jeg flytter til KBH lige om lidt, og vil gerne finde et godt center, hvor jeg kan få lavet sådan en måling :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Amanda Louise

      Hej Anso

      Tusind tak! Jeg foretager den i Fitness World på Søborg Hovedgade, hvor jeg arbejder som personlig træner.
      Du kan få foretaget en måling for 149 kr. eller købe to som foretages med fx. 8 ugers mellemrum, for 199 kr.

      Mvh. Amanda

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Tak for svar :)
      Det vil jeg prøve at få gjort :)

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Amanda Louise

      Du skal være velkommen til at skrive til mig på kontakt@amandalouise.dk og booke en tid når/hvis det bliver aktuelt.
      Det er mig der står for at foretage målingerne ;)

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Vise ord som altid <3

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

TGIF!