Intervaltræning: "10 Minutes In Hell"

Mine 5 bedste råd til at holde motivationen: Nr. 1

Når jeg taler med andre om hvad jeg gør, får jeg ofte kommentarer som: “Jeg ville ønske at jeg også have din motivation” og “du er så sej at du kan, jeg har bare ingen rygrad” eller spørgsmål som “hvordan kan du holde motivationen til at træne 2 gange om dagen?” og “hvordan kan du holde ud ikke at måtte spise det og det i  lang tid?”

Men det handler ikke om rygrad eller afsavn. Det handler om at tage en beslutning med hjertet, og at træne sin hjerne til at følge nogle nye vaner.

Ærligt, på mine tidligere diæter så har jeg haft svært ved at bevare motivationen hele vejen igennem forløbet! Min indsats var en smule svingende, fordi mit hoved ikke var helt med. Jeg fik ikke ordentligt styr på min hjerne, og det gjorde diætforløbet til én lang kamp imod mig selv. Men sådan behøver det ikke at være!

Denne gang er det et helt anderledes forløb, og jeg har opdaget nogle ting i forhold til det med at finde, opbygge og opretholde motivation og disciplin, som jeg gerne vil dele med jer. Det er der blevet 5 små indlæg ud af, og jeg vil løbende poste dem her på bloggen i løbet af resten af december… Jeg håber i kan bruge dem :)

Råd #1: Sæt et meningsfuldt mål!

Helt fundamentalt skal du finde et mål der er så vigtigt for dig, at det overskygger alt andet. Ja, det er det der skal til! Målet skal være funderet i et indre, brændende ønske om noget, og hvorvidt du er succesfuld, skal ikke være afhængig af faktorer udenfor dig selv

Har du svært ved at formulere et godt mål, kan du anvende SMART-modellen, som arbejder ud fra at et mål skal være:

smart-modellen-maal

Mit hovedmål er min deltagelse ved Loaded Cup d. 5. april 2015, hvor jeg ønsker at klare mig så godt som overhovedet muligt.

Alle mine målsætninger, inkl. min deltagelse ved Loaded Cup 2015, er sat ud fra at jeg selv har 100% indflydelse på om jeg når i mål eller ej. Jeg finder motivationen i at bevise overfor mig selv, at jeg godt kan gå igennem dette forløb, på en tilfredsstillende måde.

IMG_4586.PNG

Selvfølgelig har jeg også mere specifikke og målbare målsætninger om hvordan jeg gerne vil klare mig til konkurrencen, men de er sekundære. Jeg har lært, at hvis succeskriteriet er, at jeg skal være bedre end andre mennesker – noget jeg egentlig ikke selv har fuld kontrol over – så bliver jeg meget usikker på mig selv. Jeg sammenligner mig med mine modstandere og begynder at føle at min indsats er håbløs, fordi “alle andre” gør mere, er bedre eller i mine øjne har bedre forudsætninger.

Men jeg har fuld kontrol over min egen indsats. Og når succeskriteriet er, at jeg skal have givet mig 100%, så er der kun én person der kan fejle.

Og det gør jeg ikke, for intet er vigtigere for mig, end at jeg kan stole på mig selv, når det gælder. Og det er det jeg skal bevise nu.

IMG_4550.PNG

Skriv meget gerne jeres egne mål og overvejelser omkring målsætningen i kommentarerne :) Det er meget inspirerende at læse andres tanker bag!

// Amanda Louise
(Indlægget kan indeholde affiliate links)

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Intervaltræning: "10 Minutes In Hell"