Mine 5 bedste råd til at holde motivationen: Nr. 3

Dagens træning: Booty!

I får ingen vægt-status denne lørdag, da jeg ikke har været på vægten. Men hovedet og kroppen har det rigtig godt :) Efter juledagenes sukker-og-fedtholdige kalorie-boost er jeg nu tilbage på min normale, sunde kost og kombinationen af sund mad og en fyldt krop = en ren energibombe!!

Jeg er desuden begyndt at indtage kreatin igen, og supplerer med koffein og beta-alanin inden træning. Alt i alt en meget potent kombination! Føler mig stærkere end nogensinde ;)

2712142

Dagens træning er allerede overstået. Den blev klaret på tom mave, hvilket måske ikke var så velovervejet eftersom jeg havde nogle temmeligt lede ro-intervaller med, i midten af det hele. De slog mig lidt ud. Men det gik! Gennemsnitstiden på alle 4 intervaller lå imellem 1:44 og 1:48.

Programmet stod på:

  • Back squat 4×4 (55-60-65-70 kg)
  • Roning 4×500 meter intervaller efterfulgt af 20 hanging leg raises
    (Ca. 3-4 min pause imellem hvert interval)
  • Front squat 5×5 (45 kg.)
  • Weighted glute bridge 5×8 60 kg.
  • One-leg glute bridge 3×8

 

Jeg var mest overrasket over hvor lette de 70 kg. i backsquat føltes. Jeg har den seneste tid arbejdet med lidt min teknik, og derudover lavet relativt tunge frontsquats, squat cleans og den slags… Og det har virkelig givet pote. De 4×70 kg. føltes lette, og jeg havde stort overskud på alle 4. Sådan har jeg ALDRIG haft det med squats, på den vægt. Tror snart det er på tide med en lille 1RM-test ;)

271214

navnetraek_sort

4 comments

  • Emma

    Hej amanda!
    Du deler (et par indlæg efter det her) en artikel om kvinder og styrketræning, hvor han ikke anbefaler at kombinere styrketræning og cardio (tror jeg, det blev lidt kompliceret der!)
    Hvorfor gør du det? Er der undtagelser for reglen?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Amanda Louise

      Hej Emma Der er altid undtagelser, ja ;) Det kommer an på hvad formålet med træningen er. Indlægget om kvinder og styrketræning er overordnet skrevet til kvinder der gerne vil (eller burde) opbygge muskelmasse, eller som har mindre træningserfaring end jeg.

      Mvh. Amanda

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Emma

      Hej amanda! Tusind tak for svar :-) det er lidt af en videnskab!

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Amanda Louise

      Ja, det må man sige! Hvis du er relativt ny i træning og styrketræning, så vil jeg anbefale dig at følge rådene i artiklen som en tommelfingerregel.

      Siden  ·  Svar på kommentar

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Previous post

Mine 5 bedste råd til at holde motivationen: Nr. 3