Personlig Online Programlægning

Lidt nyt om diæten

IMG_3978.JPG

I denne uge forsøger jeg mig lidt med at ændre i strukturen på min kostplan.
Macroer og totale kalorier er uændrede, men timingen af mine kulhydrater bliver lidt anderledes.

Jeg har jo tidligere praktiseret carb-cycling på diæt. Dengang med 2-3 hele dage low og 1 dag high, hvilket er sindssygt effektivt, men meget ubehageligt ;)

Jeg vil dog gerne manipulere lidt med mine kulhydrater igen, men denne gang på en lidt anden måde: Jeg vil kun indtage mine stivelsesholdige carbs efter træning.

Jeg er ikke i tvivl, om at jeg med min hidtidige træning taber mig, men det er meget demotiverende for mig at jeg faktisk tager 1-1,5 kilo på i løbet af ugen. Mit mål med denne form for carb-cycling er, at jeg holder mindre på væsken i løbet af ugen – og som bonus måske endda kan restituere bedre, og være mere mæt i løbet af dagen, fordi kroppen får hvad den har brug for, når den har brug for det.

IMG_3981.JPG

Ovenstående er min post-workout aftensmad fra i dag:
Ris, frisk ananas, hakket kylling, grønne bønner, agurk, ærter og olivenolie.

Lige hvad en træt krop ønsker sig, efter en times snatch-teknik efterfulgt af 4 sæt tunge bulgarian split-squats og lidt serratus-anterior øvelser.

Tror jeg sover godt i nat ;)

// Amanda Louise
(Indlægget kan indeholde affiliate links)

4 kommentarer

  • Tanja

    Hej Amanda Louise.

    Først og fremmest; jeg elsker din blog – du skriver om alt det interessante ved din træning og kost, tak :-)

    Jeg har dog et spørgsmål: hvorfor var det ubehageligt på din tidligere carb cycling? Vil du ikke fortælle om din erfaring? – jeg er nemlig gået igang, nøjagtig som du beskriver med 2 low og 1 high. Det ville være fedt at høre dine erfaringer, taaaak :-) måske du har tidligere posts om det, som jeg bare ikke kan finde?

    Held og lykke med diæten :-)
    Mvh Tanja

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Amanda Louise

      Hej Tanja :)

      Mange tak for de søde ord!
      Hele low carb dage er “ubehagelige”, fordi du jo netop udelukker kroppens primære energikilde: Kulhydrat!

      Når man gerne vil træne hårdt og kunne koncentrere sig om ting, så mærker man tydeligt hvor svært dette er, uden ret meget kulhydrat i kroppen.

      Jeg tror det er forskelligt hvor følsom man er overfor manglen på kulhydrat, så prøv endelig carb cycling af, og se om det er noget for dig :)

      Mvh. Amanda

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Tanja

      Ja, det har du helt ret i! Man kan tydeligt mærke på kroppen, at den skriger efter noget mere ;-)

      Men det virkede for dig og du fik gode resultater? Gjorde du det op til en konkurrence og i så fald, hvor lang var din carb cycling periode?

      Tak for din hjælp, jeg vil give det et forsøg :-)

      Mvh Tanja

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Amanda Louise

      Det virkede fint, ja. Det var en del af min sidste konkurrencediæt, men jeg valgte dog at afbryde forløbet undervejs og gå over til en alm. diæt, da det blev uudholdeligt ;)

      Husker ikke præcis hvor længe jeg gjorde det, desværre.

      God fornøjelse :)

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Personlig Online Programlægning