Dagens træning: 30 Minute Shoulder Blaster

Dagens træning: Bubble Butt Workout

I går (lørdag) havde jeg en fantastisk booty-workout! Den bestod kun af 4 øvelser, men jeg kom hele vejen rundt om benet, og specielt ballerne blev ramt godt og grundigt. Jeg kunne mærke det lidt allerede på vej hjem i går, og i dag er der ingen tvivl!

Jeg har optaget en lille video af de to sidste øvelser One-leg Stiff-Leg Deadlift og Goblet Squats, hvor jeg også taler lidt om hvordan One-leg SL DL udfordrer os på andre måder en fx. et almindelig stivbenet dødløft:

I One-leg SL DL begrænses range of motion af hvor smidige vi er, særligt i hasemusklerne. Derfor er det ikke alle der kan komme helt så langt ned som jeg gør i videoen, men det er helt ok. Man forsøger at holde begge ben strakte (uden at overstrække i knæet) og sænker langsomt overkroppen ned indtil man kan mærke et stræk i haserne på bagsiden af låret, derefter vender man bevægelsen og kommer langsomt om kontrolleret op igen.
Jeg bruger en 10 kg. kettlebell, og synes faktisk at øvelsen er nemmest hvis man har lidt vægt på som “modvægt”, men man kan også starte lettere eller helt uden vægt.

Hele workouten bestod af:

10 min. opvarmning

  • Alternating smith lunge m. forreste ben på en bænk 3×20
  • Smith Hip Thrusters 3×10 (5 sek. hold på toppen – squeeeze!)
  • Superset:
    – One-leg SL Deadlift 3×10 til overt ben
    – Goblet squat 3×10

That’s it! Always keep working on that bubble butt!! ;)

20140524-195347-71627391.jpg

4 kommentarer

  • Eva B

    DEJLIGT med video, flere af dem ☺️
    Jeg har problemer med at ramme ballerne, så baglår og haser tager som regel over i stedet for – nogle tips til øvelser?
    KH Eva

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • amandalouise

      De to andre øvelser jeg lavede i dag lørdags:
      Hip trusters med fødderne placeret bredere end hoftebredde og step-ups/lunges med forreste ben løftet, så hoften kommer under knæhøjde i nederste del af øvelsen.

      Kan være jeg skal lave nogle videoer af dem også ;)

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Eva B

      Åh ja, meget gerne! :)

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • For søren en booty! Well done :D

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Dagens træning: 30 Minute Shoulder Blaster