How to: Bosu Ball Split Squat

Dagens træning

Dagens træning stod på ben, og det var en rigtig god træning med PR i sumo squat! Mit mål er jo at kunne squatte 100 kg. og i dag nåede jeg op på 85 kg. i 4 reps. Jeg vil gerne kunne tage 80 kg. i 10 reps og 85 kg. i 6-8 reps inden jeg øger vægten yderligere. Vil ikke gå for hurtigt frem og ende med en skade, men føler alligevel at jeg er godt på vej imod de 100. Der er langt igen, og så alligevel ikke ;)

Dagens program:20131128-204059.jpg

Se her en video af hvordan du udfører Nordic Drop/Nordic Hamstrings korrekt.

Lige for tiden er mine benprogrammer sammensat af 3-6 forskellige øvelser med 3-10 sæt af hver og mellem 8-15 gentagelser.

Jeg sørger normalt for at udvælge en øvelse fra hver af de tre kategorier:

  1. Squats, fx. sumo squat, dødløft, front squat, jump squat, leg press.
  2. Hamstrings, fx. stivbenet dødløft, nordic drop, leg curl, cable pull through.
  3. Lunges, fx. walking lunges, smith machine lunges, stationary lunges, step-ups, jump lunges.

På den måde har jeg uendeligt mange muligheder for variation, samtidig med at jeg er sikker på at komme hele vejen rundt. Lige for tiden har jeg sjældent planlagt programmet i forvejen, men finder på det undervejs i min træning. For mig er at en rigtig god måde at “koble af” på, og det giver en god kontrast til min træning “on season” som er en del mere planlagt og kontrolleret.

20131128-204052.jpg

20131128-204110.jpg

Uuuuh, og så kom der en dejlig dejlig pakke til mig i dag, fra fantastiske Fitnessguru!
Den indeholdt to kasser af deres nye Gingerbread One Whey Bar som smager skønt af jul og svenska pepparkakor! Hvad siger i til at jeg laver en konkurrence hvor en af jer søde læsere kan vinde den ene kasse med 20 stk.? :)

7 kommentarer

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

How to: Bosu Ball Split Squat