Dagens træning

Repost: Min baggrund

Dette indlæg er egentlig en fast side her på bloggen, men jeg synes det er på tide at jeg fremhæver det lidt. Jeg har jo efterhånden blogget i over et år, og mange følger måske bare med i mine daglige indlæg, uden helt at vide “hvor jeg kommer fra”. Men jeg har været igennem en lang rejse, for at nå til der hvor jeg er i dag…

Siden jeg var 15 år, har jeg kæmpet med kiloene.
Tabt mig lidt, for derefter at tage det hele, plus lidt ekstra, på igen.
Jeg forsøgte altid at tabe mig ved at gå på en af de populære “crash-diets”, der betød skrap diæt og timevis af træning. Det holdt oftest få uger, hvorefter det blev uudholdeligt – og så kunne det hele være ligegyldigt. De missede drinks og kalorier skulle indhentes og kiloene fandt hjem igen.

14. januar 2011: 84 kg.

Da jeg i maj 2011 ramte 86,6 kg., gik det op for mig at jeg måtte ændre nogle ting i mit liv.

Jeg tilmeldte mig et halvmaraton, fortalte vidt og bredt om projektet og påbegyndte træningen. Samtidig jonglerede jeg med to stressende jobs, og træningen blev 3. prioritet. Men jeg nægtede at bakke ud, og tabte undervejse et par kilo. I august 2011 slæbte jeg mig over målstregen til Powerades Halvmarathon – dog mere død end levende.

Der gik to-tre dage fra jeg havde gennemført mit halvmarathon, til jeg nåede grænsen. Jeg blev sygemeldt fra arbejdet med stress og angst.
Den efterfølgende måned brugte jeg derhjemme, hvor jeg lå og så tv-serier dagen lang. Stressen havde overtaget min hverdag, krop og liv, og jeg ramte for alvor bunden. Dagligdags ting, som indkøb i Netto på den anden side af gaden, virkede helt uoverskuelige.

Tilfældigt fik jeg en dag klikket mig ind på gruppen “CutAndJacked.com“ på Facebook. Jeg ved ikke præcis hvordan, men hvis det var en af mine venner der gjorde opmærksom på den, så jeg skylder vedkommende en stor tak. Jeg begyndte at læse deres interviews igennem et efter et, og blev både inspireret og motiveret. Det var virkelig et vendepunkt.
Alle kvinderne kom med positive udtalelser om sig selv, deres situation, og deres kroppe, og gav deres tips til, hvad der havde virket for dem. Ingen selvhad, inden anklager, ingen sult, ingen stress. Kun positivitet og “you can do this!”-mentalitet.
Og hvad havde de alle sammen til fælles? De styrketrænede!

Inspireret af disse kvinder sammensatte jeg i september 2011 mit første rigtige styrketræningsprogram og supplerede det med gåture.
Og når jeg var sulten, tillod jeg mig selv at spise..

August 2011: ca. 82 kg.
Skærmbillede 2013-05-25 kl. 11.18.49

Skærmbillede 2013-05-25 kl. 11.19.16

Træningen blev en del af min hverdag, og bevidstheden om, hvad jeg bød min krop af mad, resulterede i at kiloene, langsomt men sikkert, smeltede af – næsten uden jeg opdagede det.

Min selvværd vandt langsomt tilbage, min angst forsvandt, jeg fik et nyt job og en ny lejlighed. På få måneder var hele mit liv, og så småt min krop, forandret.

Maj 2012: ca. 71 kg.

Før/efter billeder:

Juli 2011:

Marts 2012:

Juni 2012:

August 2013: ca. 75 kg.
20130817-205303.jpg

Se endnu flere før/efter billeder i dette indlæg.

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Dagens træning