Dagens træning

Crazy Bitch Bikini Challenge

20130624-200438.jpg

Kan i huske den meget onde leg-workout jeg skrev om for noget tid siden?

Well, jeg fik lyst til at køre sådan en træning igen i dag, men med et lille bikinipige-twist.. Nemlig 200 BB squats! Yes, BB squats. Som i squats med en barbell (vægtstang), med vægtskiver på. 200 gentagelser med 40 kilo… Av min røv.

Resten af workout’en var stort set kopieret fra sidst, dog med den undtagelse at jeg havde taget leg curls ud af programmet. Jeg holder lige en pause med isoleret træning af mine haser, da jeg synes de er blevet liiiidt for kraftige. Fokus er på booty og quads i stedet :)

Konceptet med denne Crazy Bitch Bikini Challenge er at der er høj volumen (mange gentagelser!) og at man kører hele skidtet som dropsets og supersets og generelt bare holder meget korte pauser.

Hver øvelse køres så tungt at du max kan tage 10-20 gentagelser. Herefter dropper du vægten, og kører 10-20 reps mere, dropper vægten igen osv., indtil du rammer det antal du skal op på.

Undtagelsen er i squats hvor du vælger en vægt der bliver meget tung efter ca. 20 reps, og så kører du så mange reps du kan, holder pause, kører videre med samme vægt, pause, kører videre, pause osv., indtil du når de 200. Pauserne skal være korte, 5-30 sek.

Husk safety first! Du skal have styr på teknikken og kende din krop før du squatter på denne måde. Alternativt så lav dine squats uden vægt.

Det er generelt en workout for personer i god form, der gerne vil udfordres. Den er ond. Benene ryster hele vejen igennem og man kan ikke gå ned ad trapper bagefter.

20130624-200448.jpg

Jeg havde dog ikke heeelt fået nok, så bagefter kørte jeg Day 1 af en “30 Ab Challenge” jeg har fundet + dagens cardio.

Ved ikke lige hvad der sker, men jeg var åbenbart i challenge-humør i dag :)
Kan se at jeg skal have mere fokus på at udvikle mine mavemuskler, og tænkte at sådan en 30 dages “Ab Challenge” måske kunne få mig lidt i sving. Jeg HADER nemlig at træne mave, og springer det alt for tit over.. Men når nu det er en udfordring, så er jeg jo nødt til at gøre det. Kan ikke lide at tabe ;)

… Og så var Day 1 så tilpas nem at jeg godt turde kaste mig ud i det, haha!

20130624-200454.jpg

20130624-200515.jpg

13 comments

  • anne

    Cool!
    Har smadret mine ben med en lignende træning i dag – men når jeg kan gå normalt igen, vil jeg klart teste din også. Det ser alt for hårdt ud!! (på den gode måde)
    Den eneste øvelse jeg ikke lige kender er partials – er det den der bentræningsmaskine for forsiden af låret? :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • AM

    Tror jeg skal prøve at køre den træning, når jeg er kommet mig over en forstuvet ankel :)
    Men hvad er partial? Har prøvet at Google og søge på youtube uden at få et ordentligt svar !

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Lise-P

    Måske du vil poste den der ab Challenge?
    Jeg er nemlig heller ikke for vild med at træne mave, og ender ofte med at springe let henover den del :(

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Anna

    Hej :)
    Synes virkelig du har nogle flotte, veltrænede ben! :) Har du nogle øvelser til baglåret? Løber en del, og synes at mine forlår er uproportionalt store i forhold til mine baglår :( (og så synes jeg at store baglår er det flotteste!!)

    xx
    http://healtybanana.wordpress.com

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • admin

      Tusind tak :)

      Jeg er ret vild med variationer af glute bridges, stifflegged deadlifts, hyperextentions og leg curls til træning af haserne :)

      Specielt SL deadlift er nok min ultimative favorit. Den giver SÅ godt!!

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sofie

    Hold da op, hvem der bare havde sådan nogle ben. Hvor tit træner du ben/baglår/baller og hvor ofte cardiotræner du? (liss, hiit)

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • admin

      Tak for de søde ord :) Jeg har tendens til kraftige ben, så træner måske mine ben lidt atypisk i forhold tl muskelopbygning.. Træner ben “tungt” 1 gang om ugen (4 set, 15 reps) og så har jeg en HIIT/plyometrics-dag hvor jeg laver sprints/intervaller/eksplosive øvelser.

      Sådan har jeg kørt i snart 1/2 år.
      Min cardio skifter lidt mellem lang/mellemdistance løb, powerwalks, incline walking, intervaller eller hvad jeg nu lige finder på.
      1-2 gange ugentligt off-season, og her on season øges det gradvis efter behov :)

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mette Lodberg

    Hej søde ❤️
    Hvad er partials???
    Ved godt det er et gammelt program.
    Knus Mette

    Siden  ·  Svar på kommentar

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Previous post

Dagens træning