Tirsdag

Eksempel på min kostplan

Det er vigtigt for mig at have noget valgfrihed på min kostplan, og derfor har jeg fundet på utallige muligheder for at kombinere mine forskellige proteinkilder, grøntsager, fedtstoffer og kulhydrater, så jeg opnår den rigtige fordeling af makronutrienter til hvert måltid.
Denne plan er det jeg har planlagt og tilberedt til at spise i dag, men i morgen ser det måske lidt anderledes ud.

Det der er afgørende for mig på dette tidspunkt af diæten er at jeg kun spiser fødevarer jeg har gennemtestet i min off-season og som jeg ved hvordan min krop reagerer på. Og så naturligvis at det er i de rette mængder så jeg får den rette mængde kalorier.

På min sidste diæt lærte jeg at variation er vigtigt for mig, så jeg har blandt andet brugt min off-season på at undersøge clean fødevarer og alternativer.
Fx. har jeg en lang lang liste af proteinkilder jeg kan spise i stedet for kyllingefilet, som ellers var nogenlunde de eneste jeg fik på min sidste diæt. Bvadr ;) Aldrig igen.

Min kostplan for i dag ser således ud:

Kl. 12:

Kl. 14:

  • Grov bulgur
  • Kyllingebrystfilet (korrekt portionsstørrelse er ca. hvad der kan ligge i din håndflade)
  • Massevis af grøntsager og rodfrugter
  • 10 mandler
  • Lidt salsa

Kl. 16:

Kl. 19:30:

  • Hakket oksekød 3-7% (korrekt portionsstørrelse er ca. hvad der kan ligge i din håndflade)
  • Massevis af grøntsager og rodfrugter.
  • 10 cashewnødder
  • Lidt salsa

Kl. 20:
Måske en lille dessert-shake hvis jeg er sulten.
Så bliver det næsten altid enten Fitnessguru One Whey Isolate med Rocky Road eller Chocolate Mint.

20130516-103507.jpg

Ja, det er nok de færreste der kan tabe sig på samme kostplan som mig…
Jeg bryder alle de fancy regler og kører high-fat, high-carb, high-protein under en vægttabsdiæt :D
Men sådan har min krop og hjerne det bedst, og det er jo en af fordelene ved Intermittent Fasting: At man kan spise mere og mere varieret til hvert måltid. Jeg ligger som udgangspunkt så højt som overhovedet muligt i kalorier, og så følger jeg udviklingen på vægten uge for uge.

Har jeg tabt mig, så ændrer jeg intet. Har jeg ikke tabt mig eller taget på, så justerer jeg i kostplanen eller tilføjer noget cardio.

Jeg har ikke angivet mine præcise portionsstørrelser da i ikke kan bruge dem til noget – det er så individuelt hvor meget man har brug for, og der må man selv regne på det eller prøve sig frem. Alternativt så kan i også bestille en personlig kostplan hos mig, så finder vi sammen ud af hvad der sker til for at du når dine mål med kosten.

No comments yet

No comments yet. Feel free to be the first one to leave a comment.

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Previous post

Tirsdag