Dagens træning

Status på løberiet

20130422-093031.jpg

Jeg forsøgte mig med endnu en lang løbetur igår. Mit humør var fantatisk pg vejret skønt – var virkelig opsat på en dejlig tur!
Ruten gik fra Nordvest til Sorgenfri slotspark (totalt 20 km) men efter kun 10 km kom smerterne tilbage i hoften og på indersiden af knæet :(

Tror løsningen bliver et besøg hos en bandagist og tilpasning af et indlæg der udligner forskellen på længden af mine ben – det venstre er nemlig ca. 1,5 cm længere end det højre, og er ret sikker på at det er årsagen til overbelastningen/smerterne.

Dog er det halvdyrt, og det ender nok alt sammen med at maraton bliver udsat til næste år :(
Rigtig rigtig ærgerligt, men mit maraton skal være en god oplevelse hvor jeg tester min mentale grænse ved udmattelse, ikke et 42,2 km langt smertehelvede, der i værste fald giver en permanent skade.
Det er sejt af kunne presse sig selv, men det er endnu sejere at lytte til kroppens signaler og passe på den. Man får jo ikke en ny hvis den går i stykker ;)

Fokus har også hele tiden været på DM i bikinifitness, og maraton var egentlig bare en måde til at få slankere ben og løftet måsen lidt, men der er heldigvis andre måder til at arbejde på de ting.

Jeg skal stadig løbe et maraton en dag, men om det bliver i år eller om 5 år, det er ikke det afgørende.

5 comments

  • Louise

    Kan du ikke få tilskud fra kommunen til et skoindlæg? 1,5 cm forskel er da en del, som på sigt også kan give ryg problemer.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • admin

      Jeg har faktisk ikke hørt dem, men kan være jeg skal spørge.
      Skal under alle omstændigheder forbi en specialist, da jeg har scoliose pga. benlængdeforskellen, men da jeg ellers er smertefri kan det måske være lidt risikabelt at begynde at udligne det…

      Men tak for tippet, det skal undersøges ;)

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Karina

    Surt at marathon ikke bliver en realitet i år, men det er fornuftigt af dig at lytte til kroppen. Jeg havde problemer op til mit marathon sidste år, med knæet, og det hjalp mig at tage til fysioterapeut og få rettet op på min løbestil, men det er noget der tager lang tid at rette. Jeg håber en bandagist kan rette op på dine “skævheder” ;-)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Louise S.

    Jeg synes, du er vildt sej – og at læse din blog motiverer mig blot endnu mere til at holde gang i mit eget løberi :) Jeg skal løbe to halvmarathon her til sommer – og jeg er edderspændt på, hvordan det skal gå. Tak for nogle gode og inspirerende blogindlæg :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Malene Larsen

    Jeg er selv lige kommet hjem fra fysioterapeut. Jeg fik bundet mit dårlige knæ ind i tape og det føles virkeligt godt! Vil løbe mig en lille tur i eftermiddag for at teste om smerterne bliver væk :-)

    Siden  ·  Svar på kommentar

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Previous post

Dagens træning