Being a bikini competitor..

Fra fitness-pige til flødebolle

Jeg har haft nogle meget hyggelige dage med masser af god mad og kage :)

Havde et socialt liv der skulle indhentes lidt, så har haft mange aftaler og spist ude hver aften hele ugen. Syntes jo selv at jeg fortjente det, men det har resulteret i at min krop er svulmet fuldstændig op af væske. Det ser faktisk lidt voldsomt ud, og jeg er helt øm over det hele :p
Tør ikke skrive hvor mange kilo jeg har taget på siden DM, for lyder helt overdrevet haha.
Jeg er jo klar over at det er væske, men alligevel. Det ser vildt ud på vægten.

Jeg er i dag hoppet tilbage på en “clean” kost, og har siden i formiddag kunne mærke at væsken begyndte at slippe. Kan også allerede se forskel her til aften i forhold til i morges, så satser på at min krop er nogenlunde normaliseret i slutningen af ugen.
Indtil da er jeg glad for mine løse bukser og sweatshirts ;)

Det er utroligt hvordan kroppen kan ændre sig så voldsomt på få dage, både den ene og den anden vej. Har helt dårlig samvittighed over hvad jeg har budt mig selv den sidste måned, og jeg ser frem til at kunne lytte til kroppens signaler igen :)

Det er nu endnu mere tydeligt for mig hvordan kroppen gør alt for at kæmpe imod, når man sulter den til et vægttab.

Og man har kun en vis mængde viljestyrke. Havde jeg ikke skulle stå på den scene, så havde jeg ikke kunne holde til det jeg udsatte mig selv for i de sidste 2 uger. Min diæt var komplet sindssyg. Det var jo desværre nødvendigt fordi jeg blev syg midt i det hele og blev sat voldsomt tilbage formmæssigt, men det var virkelig hårdt.
Det var ren stædighed og viljestyrke der bar mig igennem, men man hverken kan eller bør leve sådan. Og hvis jeg stiller op næste år skal jeg være i så god form i forvejen at det ikke bliver nødvendigt igen.

Jeg vil fortsætte med at blogge om hvordan jeg fortsat forbedrer min fysik gennem en harmonisk, sund livsstil. Forhåbentlig kan det hjælpe og inspirere andre til også at tage det lange, seje træk i stedet for en eller anden hurtig løsning der alligevel ikke er holdbar i længden. Det er min mission ;)

Mine planer for fremtiden er at løbe Copenhagen Marathon d. 19. maj 2013 og så stiller jeg muligvis op til DM igen. Det kunne gøres bedre tænker jeg! ;)

4 comments

  • Anne Sofie

    Skal selv deltage til marathon d. 19 maj – så glæder mig til at følge din vej til de 42,2 km (:
    Forresten – når du skriver, at du “drænerer” dig for væske, hvordan foregår det så?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • admin

      Hvor spændende! Det bliver en hård tur vi skal ud på ;) Har du deltaget før?

      Kort fortalt så tilvænner man kroppen til et højt væskeindtag hvilket også medfører en høj væskeudskillelse – og så stopper man med at indtage væske fx. 24 timer før man skal på scenen. Kroppen når så at udskille en hel del ekstra væske inden den opdager at der ikke længere indtages væske.

      Til daglig kan man få lidt den samme effekt ved at droppe kulhydrater i nogle dage – kulhydrat binder nemlig også en del væske når det lagres i kroppen.

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anne Sofie

      Nej har kun løbet halvmarathon, så er også lidt spændt på den dobbelte distance!
      Har tilmeldt mig powerades marathontest 1-2-3, tænker det er god motivation for at nå helskindet i mål d. 19 maj (:

      Ah okay. Tak for svar!

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • admin

      Også mig :) Jeg regner også med at tilmelde mig de 3 tests.. Så kan man ikke snyde udenom ;)

      Siden  ·  Svar på kommentar

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Previous post

Being a bikini competitor..