Flexing ;)

Cardio-talk…

Min coach har forbudt mig at dyrke cardio mere end 3 gange om ugen i den næste tid, da jeg gerne skal bygge lidt mere muskelmasse inden DM. For meget cardio i kombination med diæten åbenbart får mig til at tabe mig for hurtigt.
I søndags blev jeg vejet og fik målt fedtprocent, og havde tabt 2 kg fedt på 5 uger.
Det er lidt for meget når udgangspunktet var en totalt fedtmasse på 18 kg og et BMI under 22. Der er stadig 13 uger til DM, og skal jo have former på scenen :)

Men jeg er ikke tilfreds, og savner mine morgen-powerwalks utroligt meget.
Det er en omvendt verden at have vildt meget lyst til at dyrke cardio, men at skulle overtale sig selv til at blive på sofaen i stedet. Føles meget mærkeligt!
Men Coach Kine ved bedst, så må hellere gøre som hun siger :)

Jeg gemte min første cardio-dag til i dag. Har hviledag fra styrketræningen, så vidste at jeg ville kunne snige en lang løbetur ind. Vejret var desværre ikke godt til løb.. Skyet, regn og luften var tung. Det føltes som om jeg havde svært ved at trække vejret i starten, fordi luften var så tyk og klam. Lidt træls. Men det var nu alligevel rart at komme ud strække benene! ;)
Jeg løb 9,5 km. i 10:1 intervaller. Dvs. 10 min. løb, 1 min gang, 10 min løb, 1 min gang., osv.
Jeg har tendens til at falde sammen i hoften når jeg begynder at blive træt, og så kan jeg få rigtig ondt i venstre hofte. Men når jeg løber efter det her koncept, så kan jeg løbe intervallerne med langt bedre teknik og uden at falde sammen i hoften.
Det er også mentalt rart at der kommer en lille pause hvert 10. min., og det betyder stort set ikke noget for den tid det tager at løbe distancen.

No comments yet

No comments yet. Feel free to be the first one to leave a comment.

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Previous post

Flexing ;)