Mit program Dag 1: Ben og booty

Becoming Bootylicious..

Jeg skifter meget rundt på øvelserne i mit ben-program, og nogle uger har jeg mest fokus på lår og lægge, andre uger er der fokus på The Booty. Jeg synes helt klart at booty-træningen er sjovest, og heldigvis var det den den stod på i dag. Yndlings! :)

Efter 2 hviledage var jeg helt klar på at træne tungt igen. Jeg kan tydeligt mærke forskel på min styrke og energi når jeg er fuldt restitueret, jeg har bare så meget mere at give af.

Min workout i dag stod på mellem 3-5 set af stationary lunges, stiff leg deadlifts, sumo squats, walking lunges, lying hip abductions og calf raises.

4 Kommentarer

  • Sofie

    Hej Amanda louise.

    Tak for en virkelig fed og motiverende blog! Den bliver fulgt nøje, så super dejligt at du blogger tit.
    Præcis som dig, elsker jeg når min træning står på booty træning. Vil derfor lige spørge ind til dine “calf raises,” for kan se at du har dem med under booty træningen her. Er calf raises ikke hovedsageligt for “underbenet”/legmuskel mv.?

    Kan se at du har skrevet booty/ben i en kombi, hvilket jeg godt kan forstå, men hvis nu du skal have en hård, og kun, booty træning, hvor du bare går derfra helt færdig i popoen med den fantastiske fornemmelse, hvilke øvelser ville du så vælge?

    Ydermere lige et bonus spørgsmål. Hvilke øvelser ville du vælge for baglåret? Har nemlig et lille problem lige omkring det sted hvor baller og lår mødes :/

    Endnu engang tak for en helt igennem fantastisk, inspirerende og motiverende blog!

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • admin

      Hej Sofie

      Hvis jeg virkelig skal være helt færdig i ballerne så er min yndlings-øvelse smith machine lunges hvor du skifter ben for hver gentagelse.
      Det er vigtigt at du har al vægten på hælen på det forreste ben, og at du ikke skubber fra med det bagerste.
      Hver gang jeg laver den øvelse har jeg ondt i ballerne i 3 dage efter! :)

      Til baglåret anbefaler jeg stivbenet dødløft (stifflegged deadlift) – det er vigtigt at den lavest med korrekt teknik, men når den er på plads så er den en super effektiv øvelse.
      Alternativt kan man lave back extensions, evt. med en vægtskive ved brystet. Denne øvelse er også god for baglåret, men den er en del lettere og en god øvelse at starte ud med :)

      Mvh. Amanda

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sofie

    Fedt fedt fedt, tusind tak for dit hurtige svar og brugbare øvelser. Det skal afprøves! ;) Når du ved smith machine lunges skriver, at man skal skifte ben for hver gentagelse, mener du så først én med venstre ben forrest og så én med højre forrest osv, eller mener du først x antal med det ene ben og dernæst skifte front ben og tage samme x antal med det andet ben?

    Håber at du forstod :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • admin

      Det var så lidt, god fornøjelse med afprøvningen ;)

      Jeg mener først en med venstre, så en med højre, så venstre, så højre osv. :)

      Siden  ·  Svar på kommentar

Kommenter

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Næste indlæg

Mit program Dag 1: Ben og booty